Gå til innhold

NHD: Medisinering ved blandede episoder.


Mihra

Anbefalte innlegg

Jeg er Bipolar 2, men har nesten kun blandede episoder. Jeg bruker Lamictal 150 mg og risperdal 1 mg. Jeg kan ikke øke dosen på noen av dem pga bivirkninger. Serum er for lav på begge.

Jeg kan ikke bruke serouel pga varig blodtrykksfall.

Jeg har masse fordommer mot Lithium, og vil helst ikke bruke det. Jeg er også bekymret for gioftigheten da jeg tidligere har tatt masse piller jeg ikke burde.

Har spiseforstyrrelseproblematikk og ønsker ikke vektøkning.

Hva kan være forslag til ny medisinering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Med så mange begrensninger som du setter i forhold til medisiner, har jeg ingen nye forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livet skal ikke være enkelt skjønner du

Hei. Jeg har hatt mye blandede episoder og får bivirkninger av så og si alle medisiner.

Nå bruker jeg trilafon og denne gir få/ingen bivirkninger. Vekta holder seg også :). Nå er vel ikke denne helt godkjent for denne diagnosen, men jeg har ikke "tatt av" så voldsomt ihvertfall etter at jeg startet med den. Synes den hjelper på depressive symptomer også. Når jeg bruker riktig dose for meg så ser jeg faktisk nå en slags mening med dette livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

skjønner ikke vitsen med å ha masse fordommer mot litium.

blir oppgitt når jeg leser alle som er så anti litium og ikke har prøvd det en gang.

er den _eneste_ medisinen mot bipolar jeg har tålt og ikke fått bivirkninger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...