Gjest skulle gjerne visst.. 0 0 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har fått denne diagnosen. Ser den ekskluderer ptsd, vil det si at jeg ikke har ptsd lengre? Denne tilstanden er vedvarende, men trenger den vare evig? Vet du om noen som har blir friske/bedre og hvordan? Har aldri før hørt om noen som har fått denne diagnosen, hvor vanlig er den? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ja, det betyr at det ikke er typiske PTSD-symptomer som plager deg, men mer varige personlighetsendringer. Diagnosen stilles sjelden, og det ligger nok noe innbakt i den at prognosen i forhold til endring er dårlig. Dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skulle gjerne visst.. 0 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ja, det betyr at det ikke er typiske PTSD-symptomer som plager deg, men mer varige personlighetsendringer. Diagnosen stilles sjelden, og det ligger nok noe innbakt i den at prognosen i forhold til endring er dårlig. Dessverre. Takk for svar! Aner meg at det er langvarig, ikke vil gå over med det første ja. Har vært veldig vanskelig å godta dette, men tror det begynner å synke inn nå. Jeg får prøve å forholde meg til de periodene som er bedre og godta dårlige perioder og tenke at de går over engang. Jeg står på en måte på en terskel, enten avbryter jeg, eller jeg velger å fortsette sånn som jeg har det nå. Dette valget er jo mitt uansett, ingen kan tvinge folk til å leve i 50 år til og ha det jævlig og mislykkes i ett og alt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.