Gå til innhold

Gryende alkoholproblem/behandling - nhd


Gjest MedicNerd

Anbefalte innlegg

Gjest MedicNerd

Jeg strever. Selvmedisinerer... Det jeg får av søvnfremmende virker veldig ustabilt på meg, og mister effekten etter en tid. På grunn av dette må jeg kjøre pilletørke en uke minst hver mnd. Det er snakk om Sarotex 30mg. Vet jeg kan ta 40 og har gjort det. Det dumme er at jeg får hodepine og sykdomsfølelse dagen etter... Og den trøttheten jeg får er ubehagelig å kjenne på. Sarotex tvinger meg i seng fordi jeg begynner å føle meg dårlig av det. Prøvd det meste annet. Tolvon, Nozinan, Vallergan, Truxal. De tre førstnevnte følte jeg at jeg hadde "sovet uten å ha sovet" på - bare et digert svart hull i hukommelsen og null følelse av å være uthvilt om morgenen. Selv små doser. Truxal tålte jeg ikke selv i en liten dose på 15mg. Fikk dobbeltsyn, øyne som gikk i kryss og uro.

Så nå har jeg endt opp med å drikke en del kvelder i stedet, og føler at jeg er på fullstendig gal kurs. Jeg blir jo dårlig dagen etter av det også, men det tar knekken på smerter jeg sliter med, jeg slapper veldig av på det og får sove. Problemet er at det kan bli en del. Har ingen problem med å helle i meg en sixpack øl på en kveld. En pappvin har jeg ca en halv uke. Drikker ikke hver kveld, vært noenlunde forsiktig siste uka fordi jeg har gått på antibiotika... Men nå er det slik at jeg føler meg stressa om jeg ikke har noe å drikke på i huset, noe som får en lampe til å blinke rødt hos meg. Er ikke der at jeg får abstinenser uten... Det er mest angst jeg har og drikker for. Føler ikke at benzo hjelper meg. Jeg er ingen storforbruker. Får jeg utskrevet 50 Vival har jeg de o over et halvt år! Likevel kan jeg ta 10mg og ikke merke noe som helst til det. Det samme gjelder for Sobril. En teori jeg har i forhold til dette er at jeg får en viss toleranse mot benzo fordi jeg bruker Rivotril 4mg daglig (i tre doser) mot epilepsi. I og med at jeg har tatt denne medisinen i flere år i denne dosen har jeg ingen som helst angstdempende effekt av det. Og ja - jeg går i samtaleterapi, noe kognitivt rettet men "individualtilpasset." Jeg venter på traumebehandling. Ellers prøver jeg å få gått en tur hver dag... Like fordømt er jeg plaget nå. PTSD-symptomene mine er i en hissig periode. Jeg har problemer med å komme meg avsted på avtaler. Vet ikke hva, men jeg tror det skyldes en demotivering i forhold til behandlingen. Ofte føler jeg at det bare blir snakk, selv om jeg får "hjemmelekser." Ting er veldig ustabile for meg nå.

Men jeg lurer på om det finnes noe medisiner mot dette. Jeg har lest på Antabus, men det er kontraindisert ved epilepsi. Sjekket en annen medisin mot alkoholproblemer også - husker ikke navnet....Hva skal til for å få slik medisin, og hva diagnostiseres som "avhengighetssyndrom" nå for tida? Mitt problem sitter nok mest mellom ørene. Jeg har hatt tre-fire episoder med tildels alvorlig selvskading (også et periodeproblem for meg), men hvis jeg drikker øl eller rødvin får jeg euforisk følelse som får meg fra å skalde meg. Begynner å bli redd for meg selv! Jeg føler jeg kan miste kontrollen.

Dere kjenner meg jo, men jeg oppsummerer basice ting:

- Diabetes 1, velregulert uvaner til tross

- Epilepsi - under kontroll på fjerde året

- Bipolar 2

- PTSD (komplisert)

Medisiner:

- Efexor depot 150mg (til vurdering - gått på det ca to og en halv uke.

- Rivotril 1+1+2mg

- Seroquel 650mg 200+450

- Lamictal 550mg 300+250. Atagelig ned til 250+250 fordi økning ikke hadde effekt.

- Atacand 32 mg. Mot migrene og "efeksorutløst" høyt bt.

Dette ble langt, men jeg er takknemlig for et hvert innspill. Skal sies at jeg har hatt perioder med selvmedisinering før, men dette har vart lengre nå enn de andre periodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...