Gå til innhold

Elektrosjokk - glemme vonde minner - et alt?


Gjest Løveparken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest surikatt

Hjelper elektrosjokk mot PTSD?

Hei

ECT får deg ikke til å glemme, men får deg ut av depresjoen.

Om det hjelper spesefikt mot PTSD vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveparken

ECT virker mot depresjon.

Det kan ikke brukes til å fjerne minner.

Hva er forskjellen? Er ikke en depresjon også forårsaket av vode minner? I mitt tilfelle er den det blant annet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveparken

Hei

ECT får deg ikke til å glemme, men får deg ut av depresjoen.

Om det hjelper spesefikt mot PTSD vet jeg ikke.

Hvordan hjelper den mot depresjon? Den resetter hjernen? Da virker det som det er perfekt mot PTSD også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva er forskjellen? Er ikke en depresjon også forårsaket av vode minner? I mitt tilfelle er den det blant annet det.

Om en depresjon er forårsaket av vonde minner, forsvinner ikke minnene selv om depresjonen letter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveparken

Om en depresjon er forårsaket av vonde minner, forsvinner ikke minnene selv om depresjonen letter.

Fjerner ECT kun korttidsminner i noen tilfeller, og aldri minner fra langt tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Fjerner ECT kun korttidsminner i noen tilfeller, og aldri minner fra langt tilbake?

ECT fjerner depresjon -ikke minner.

Mer er egentlig ikke å si om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surikatt

Hvordan hjelper den mot depresjon? Den resetter hjernen? Da virker det som det er perfekt mot PTSD også.

Jeg har fått ECT mange ganger. Det har hjulpet meg ut av depresjonen, men har ikke fjeret noen minner. Det er bare måte man takler minnene på som blir forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hjelper den mot depresjon? Den resetter hjernen? Da virker det som det er perfekt mot PTSD også.

Jeg har aldri fått ECT, men kan prøve å sammenligne det med et vondt bein som du ikke klarer å gå normalt med, men må halte med ut i skogen, men med ECT kan du gå ut i skogen, men du må trø forsiktig, for du har forsatt noe vont inne i beinet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveparken

Hva hjelp har du fått til nå? Har du hatt noen form for samtaleterapi?

Ja i bøtter og kameler, men aldri terapi hvor vi har beveget oss ut av rommet for å anlysere mine paranoide tanker. Hjelper dårlig å sitte inne å snakke om ting, når timen er over så er jeg på egenhånd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xbellax

Ja i bøtter og kameler, men aldri terapi hvor vi har beveget oss ut av rommet for å anlysere mine paranoide tanker. Hjelper dårlig å sitte inne å snakke om ting, når timen er over så er jeg på egenhånd igjen.

Jeg vet ikke hva du mener med ut av rommet. Hvorfor snakker dere ikke om de paranoide tankene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...