Gjest Løveparken Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har oppelvde mye vondt de siste 5-10 årene, og sliter med depresjon pga. av det. Kan elektrosjokk få meg til å glemme? 0 Siter
Gjest Løveparken Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hjelper elektrosjokk mot PTSD? 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hjelper elektrosjokk mot PTSD? Hei ECT får deg ikke til å glemme, men får deg ut av depresjoen. Om det hjelper spesefikt mot PTSD vet jeg ikke. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 ECT virker mot depresjon. Det kan ikke brukes til å fjerne minner. 0 Siter
Gjest Løveparken Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 ECT virker mot depresjon. Det kan ikke brukes til å fjerne minner. Hva er forskjellen? Er ikke en depresjon også forårsaket av vode minner? I mitt tilfelle er den det blant annet det. 0 Siter
Gjest Løveparken Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hei ECT får deg ikke til å glemme, men får deg ut av depresjoen. Om det hjelper spesefikt mot PTSD vet jeg ikke. Hvordan hjelper den mot depresjon? Den resetter hjernen? Da virker det som det er perfekt mot PTSD også. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hva er forskjellen? Er ikke en depresjon også forårsaket av vode minner? I mitt tilfelle er den det blant annet det. Om en depresjon er forårsaket av vonde minner, forsvinner ikke minnene selv om depresjonen letter. 0 Siter
Gjest Løveparken Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Om en depresjon er forårsaket av vonde minner, forsvinner ikke minnene selv om depresjonen letter. Fjerner ECT kun korttidsminner i noen tilfeller, og aldri minner fra langt tilbake? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Fjerner ECT kun korttidsminner i noen tilfeller, og aldri minner fra langt tilbake? ECT fjerner depresjon -ikke minner. Mer er egentlig ikke å si om dette. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hva hjelp har du fått til nå? Har du hatt noen form for samtaleterapi? 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hvordan hjelper den mot depresjon? Den resetter hjernen? Da virker det som det er perfekt mot PTSD også. Jeg har fått ECT mange ganger. Det har hjulpet meg ut av depresjonen, men har ikke fjeret noen minner. Det er bare måte man takler minnene på som blir forandret. 0 Siter
FGT Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Hvordan hjelper den mot depresjon? Den resetter hjernen? Da virker det som det er perfekt mot PTSD også. Jeg har aldri fått ECT, men kan prøve å sammenligne det med et vondt bein som du ikke klarer å gå normalt med, men må halte med ut i skogen, men med ECT kan du gå ut i skogen, men du må trø forsiktig, for du har forsatt noe vont inne i beinet ditt. 0 Siter
Gjest Løveparken Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Hva hjelp har du fått til nå? Har du hatt noen form for samtaleterapi? Ja i bøtter og kameler, men aldri terapi hvor vi har beveget oss ut av rommet for å anlysere mine paranoide tanker. Hjelper dårlig å sitte inne å snakke om ting, når timen er over så er jeg på egenhånd igjen. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 18. oktober 2009 Skrevet 18. oktober 2009 Ja i bøtter og kameler, men aldri terapi hvor vi har beveget oss ut av rommet for å anlysere mine paranoide tanker. Hjelper dårlig å sitte inne å snakke om ting, når timen er over så er jeg på egenhånd igjen. Jeg vet ikke hva du mener med ut av rommet. Hvorfor snakker dere ikke om de paranoide tankene dine? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.