Gjest spørsmål om sf 0 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg leste en definisjon på spiseforstyrrelser på Wikipedia, hvor det sto at sf handlet om kropp og vekt. Men kan man ha en spiseforstyrrelse like fullt selv om kropp og vekt ikke er spesielt fremtredende? eller har man da et spiseproblem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette 2 255 1 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jo, det kan man! Et tilfelle der jeg kjenner til, er årsaken til spiseforstyrrelsen slett ikke kropp og utseende, men angst for å sette maten fast i halsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slik jeg forstår det 0 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Wikipedia er ikke den beste kilden til informasjon, greit å være kritisk til de definisjonene derfra. En trenger ikke være opptatt av kroppen. En kan derimot være opptatt av å kontrollere sine behov, ha makt over noe. Spiseforstyrrelse kan også være en form for tvangslidelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.