Gjest spm om autismetilstander 0 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 er det en bestemt diagnose, eller noe diffust? Hvor mye plager må en person ha for å høre med under autismespekteret? Holder det at jeg er rigid og tillegg ganske sær og har dilla på kart og globuser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest løs signatur 0 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ja, det vil jeg tro. Håper du finner ut av det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Et spekter kan forklares med en bred variasjon fra på grensen til syk til ekstreme funksjonshemminger ved infantil autisme. Asperger er i den mildere delen av spekteret og defineres oftest som normalbegavede autister. Å være sær, ensporet og ha snevre interessefelt er ikke i seg selv nok til å gi en diagnose. Hvis personen ikke lider pga det selv, og funksjonsevnen ikke er nedsatt, er det vel det som i dag kalles en nerd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT 4 244 108 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvordan føler du at du ellers fungerer? på skolen ? på jobb ? Har du nære venner som du kan kose deg i sammen med ? Lever du i et forhold, i tillfelle hvorda fungerer det ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT 4 244 108 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det er ikke først og fremst interessene dine, men hvordan du fungerer, spesielt i sosial sammenheng. Så på TV at menn med ADHD som var gift med "friske" kvinner hadde mange problemer med kommunikasjonen seg i mellom. Hun måtte lære seg å gå rolig frem når det var noe hun ville snakke om. Som Asperger syndrom følger det også med kommunikasjonsproblemer, som berører først og fremst følelselivet, med at din reaksjonsmønster kan virke svært frustrerende på den andre, hvis hun da ikke forstår deg, eller vet om din diagnose. Med andre ord, dette vil slå mest ut i nære relasjoner, der en kommer tett in på livet til en annen. Snakker av erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spm om autismetilstander 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hvordan føler du at du ellers fungerer? på skolen ? på jobb ? Har du nære venner som du kan kose deg i sammen med ? Lever du i et forhold, i tillfelle hvorda fungerer det ? Fungerer greit sosialt, men har også valgt venner som er mer som meg selv. Merker imidlertid at jeg har vansker med å lese mellom linjene, hvis folk skal gi noen tilbakemeldinger til meg så må de være tydelige. Har ikke noen partner nå, og det har nok med å gjøre at jeg har mer enn nok med meg selv og mine problemer nå til å pleie et forhold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT 4 244 108 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Fungerer greit sosialt, men har også valgt venner som er mer som meg selv. Merker imidlertid at jeg har vansker med å lese mellom linjene, hvis folk skal gi noen tilbakemeldinger til meg så må de være tydelige. Har ikke noen partner nå, og det har nok med å gjøre at jeg har mer enn nok med meg selv og mine problemer nå til å pleie et forhold. Lurer du på om du kan ha Asperger syndrom ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spm om autismetilstander 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Lurer du på om du kan ha Asperger syndrom ? Det har jeg slått fra meg, må nok ha noen flere symptomer tilstede, ellers tror jeg veldig mange kan komme inn under diagnosen. Men jeg har ofte lurt på om det feiler meg noe annet nevrologisk, men nevropsykologisk utredning har gitt veldig sprikende svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT 4 244 108 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det har jeg slått fra meg, må nok ha noen flere symptomer tilstede, ellers tror jeg veldig mange kan komme inn under diagnosen. Men jeg har ofte lurt på om det feiler meg noe annet nevrologisk, men nevropsykologisk utredning har gitt veldig sprikende svar. Da er kanskje alt i orden da ? Hvis du ikke plages noe spesielt heller, så ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.