Gå til innhold

Da jeg var liten...


Gjest twilight

Anbefalte innlegg

Gjest twilight

kan jeg huske denne voldsomme indre smerten. Noen ganger prøvde jeg å slå meg selv i svime med en sparebøsse, men jeg hadde ikke mot til å slå hardt nok.

Jeg huske mye som svart. Og jeg vet ikke hvorfor, eller hvor det kom fra. Føler at nedstemtheten henger igjen i meg, den er ikke så voldsom at jeg ikke klarer å fungere. Men den er altså alltid.

Skal jeg bare akseptere den, og finne meg i at det er slik jeg er?

Vil jeg få det bedre visst jeg oppsøker noen å snakke med, vil jeg det? Eller vil jeg bare falle enda dypere i denne selvmedlidenheten. For det er egentlig det siste jeg trenger.

Men jeg vil heller ikke bli gammel å se tilbake på et liv jeg kunne ha gledet meg mer over, dersom jeg ikke brukte så mye tid på å være nedfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende du ville hatt nytte av å snakke med noen om hvordan du har det i dag, få hjelp til å legge fortiden bak deg og rette fokus mot nåtid og fremtid i stedet. Å snakke om den vonde barndommen og følelsene du hadde da tror jeg ikke vil hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du vil ha nytte av å snakke om 'mekanismene' bak nedstemtheten, og måter å velge å se det positive og glede seg over det.

Er eventuelle fysiske årsaker utelukket?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...