Gå til innhold

Påvirke sitt barn i graviditeten ?


FGT

Anbefalte innlegg

Gjest Forundret forumsleser

Ok. Dette finnes det forskning på. Skal komme med referanser :-)

;-) Referanser ja! Hva med de sannhetene det ikke er referanser på enda!!?? Tror du utviklinga for menneskeheten stopper på 2000-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • FGT

    6

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    5

  • morsan

    3

  • hidi, the scorpion

    2

Gjest gestern

;-) Referanser ja! Hva med de sannhetene det ikke er referanser på enda!!?? Tror du utviklinga for menneskeheten stopper på 2000-tallet?

Jeg har faktisk lest forskning på at det er bra for barna å lytte til Mozart under graviditeten. Det finnes selvsagt andre ting som sikkert på generelt nivå er bra for barna, men det er jo ikke alt som blir gjort forskning på. Hvorfor ikke sette en forsker, som i utgangspunktet ikke "tror" på alternative ting, til å gjøre et forskningsprosjekt på ett eller annet alternativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gestern

Mozart er sikkert sunt for barnet dersom mor liker Mozart, men for de som hater klassisk så blir sikkert barnet urolig av å ha en mor som bare blir stresset av å høre på det...

Som hovedregel tror jeg at barn blir harmoniske av at mor hører på musikk som mor liker :)

Da setter moren på Mozart på høyttalerene og tar metallica på øretelefonene slik at begge blir fornøyde! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Selv om du liker metallica og ble ikke stresset av det, du ble så kan barne høre det å bli stresset, tror du ikke det ?

Har meditert til Metallica jeg ;-)

Det som var rart var at hver gang jeg skulle høre på Metallica etter at han var født, begynte han å grine,han liker ikke den musikken den dag i dag. Men jeg er allsidig når det gjelder musikk,satt jeg på disco og tok han med på en dans lo han og var fornøyd. Men den heavy musikken kunne han ikke fordra,så jeg har tenkt senere "Du ble sikkert urolig i magen når jeg hadde metallica på full guff".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Overraskende! Etter gjentatte ganger å ha forundret meg over din negativitet overfor det meste av alternative behandlingsformer, så godkjenner du altså Mozart! hehe... Det er vel 'bevist 'med forskning (godkjent av deg) det da!? Er du altså sånn at du ikke kan tenke selv? Det som er bevist det godkjenner du som 'riktig', det som ikke er bevist med (riktignok) skolemedisinsk forskning, det avskriver du uten videre som 'galt' og 'bort-i-natta', noe som bare tullinger tror på. Jeg bare lurer... Takke meg til mennesker som ikke avviser alt de ikke har bevis på! Hadde alle avvist alt, så hadde ikke verden gått videre. Vi hadde da fortsatt ikke hatt narkose og antibiotika og mye mer. For folk lo jo av det også, før det ble 'bevist'! Du kan vel ikke fornkte det, NHD? Hr aldri skjønt hvorfor du ofte er så enspora.

Jeg kan godt klargjøre dette i en egen tråd. Det kommer i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolberta

Jeg kan godt klargjøre dette i en egen tråd. Det kommer i løpet av noen dager.

Kanskje på tide å legge ut den forkortelseslisten din? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Overraskende! Etter gjentatte ganger å ha forundret meg over din negativitet overfor det meste av alternative behandlingsformer, så godkjenner du altså Mozart! hehe... Det er vel 'bevist 'med forskning (godkjent av deg) det da!? Er du altså sånn at du ikke kan tenke selv? Det som er bevist det godkjenner du som 'riktig', det som ikke er bevist med (riktignok) skolemedisinsk forskning, det avskriver du uten videre som 'galt' og 'bort-i-natta', noe som bare tullinger tror på. Jeg bare lurer... Takke meg til mennesker som ikke avviser alt de ikke har bevis på! Hadde alle avvist alt, så hadde ikke verden gått videre. Vi hadde da fortsatt ikke hatt narkose og antibiotika og mye mer. For folk lo jo av det også, før det ble 'bevist'! Du kan vel ikke fornkte det, NHD? Hr aldri skjønt hvorfor du ofte er så enspora.

Om det er av interesse kan du lese litt om "'The Mozart Effect".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke gravid ennå

Ja det kan hun. Psykiske lidelser hos mor øker stresset hos fosteret og øker sannsynligheten for senere psykisk lidelse.

Bla røyking hemmer kognitive funksjoner (IQ. Annet rusmiddelbruk kan gjøre det samme.

Et godt og passende rolig og utfordrende liv med bla lytting til Mozart gir harmoniske barn.

Hvis man kun hører på Mahler hva slags barn vil man få da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malemalemale

Altså en som vil få en hang til å bli alkoholiker og deprimert?

Ja- kunstneren har fryktelige dybder, som Mahler. Det blir hans bane!

Maleren- vel han har tatt fullstendig avstand fra sånne klassiske tulleting og liker nå mest fotball og øl! Men yrket er bestemt fra mors liv- uten at han vet det selv. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meditert til Metallica jeg ;-)

Det som var rart var at hver gang jeg skulle høre på Metallica etter at han var født, begynte han å grine,han liker ikke den musikken den dag i dag. Men jeg er allsidig når det gjelder musikk,satt jeg på disco og tok han med på en dans lo han og var fornøyd. Men den heavy musikken kunne han ikke fordra,så jeg har tenkt senere "Du ble sikkert urolig i magen når jeg hadde metallica på full guff".

Vel vi kaller mye for musikk, men det vi vel snakker om her er om harmonisk musikk virker positivt inn på barnet, og om destruktiv musikk virker negativt på barnet ?

Er musikken rolig og harmonisk, uansett hvem som har komponert den, så tror jeg at den kan ha god virkning inn på barnet graviditeten. Mozart har jo noe eget over seg når det gjelder harmonisk musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Vel vi kaller mye for musikk, men det vi vel snakker om her er om harmonisk musikk virker positivt inn på barnet, og om destruktiv musikk virker negativt på barnet ?

Er musikken rolig og harmonisk, uansett hvem som har komponert den, så tror jeg at den kan ha god virkning inn på barnet graviditeten. Mozart har jo noe eget over seg når det gjelder harmonisk musikk.

Enig med deg i det da :-)

Men Metallica har også harmoniske låter,nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...