Gå til innhold

gravid med ukjent mann!!

Anbefalte innlegg

Gjest ddddddddd
Skrevet

Jeg er ei 29 år gammel jente som havnet til sengs med en jeg ikke husker navnet på, å nå er jeg gravid....!! Hva gjør jeg???

Videoannonse
Annonse
Gjest Bæsjapåleggenja.
Skrevet

Du bør i alle fall starte med å få deg testet for kjønnssykdommer.

Videre bør du gjøre ditt for å finne ut hvem vedkommende er, snakk med venninner og andre du kjenner som var der dere møttes.

Personlig hadde jeg valgt abort i en slik situasjon, åkke som.

Skrevet

Det første er vel å ta stilling til om du vil beholde barnet eller ikke...

Skrevet

Du er nå deg. Men hadde det vært meg, hadde jeg ikke greid å ta abort. Hadde også brukt de neste månedene på å prøve å finne faren. Skriv ned alt du husker han har sagt før du glemmer det... Hva han jobber med feks.???

Skrevet

Det kan være svært vanskelig å gi deg et rett svar på det, selv om mange vil svare på innlegget ditt.

For det første så vet ingen her hvordan du egentlig har det. For det andre, så er det mange ting de fleste ville ha gjort, hvis de har oppdaget at de er gravid med en fremmed mann. Hva har du gjort hittil da ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tenker at du først trenger å roe ned tankene og ta spørsmålene og svarene i riktig rekkefølge.

1. Er det i det hele tat aktuelt å beholde barnet? Hvis nei, går du til fastlegen for å få ordnet abort. Da trenger du ikke gå lengre nedover på listen.

2. Er sosiale og/eller okonomiske forhold avgjørende for om d u skal beholde barnet? Da oppsøker du noen som kan fortelle deg hva som finnes av støtteordninger.

3. Er farens identitet og et evt forhold mellom deg og barnefaren av betydning for om du skal beholde barnet? Da bør du sette alt inn på å finne identiteten til denne. Det bør være mulig siden det er så kort tid siden.

4. Vil du uansett beholde barnet? Da bør du starte planleggingen av å bli mor snarest mulig. Parallellt med dette bør du prøve å finne fars identitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...