Gå til innhold

NHD: Fått feil medisiner fra apoteket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått ett glass 0,5 Rivotril. Fra Roche..

Pillene er i samme farge som rivotril, altså lys orange.. Bak på står det Roche 0,5.

Problemet er bare at foran så er det kun 1 dele strek.. sånn som på en valium.

Stussa litt over det, siden rivotril vanligvis har en mulighet for å deles i 4, og det står bilde i felleskatalogen av at den skal være sånn fremdeles.

I natt tok jeg en tablett. Fikk ikke sove, ble bare dårlig. Vondt i hodet, kvalm, svimmel, urolig osv.

Føler meg fremdeles fysisk dårlig etter at jeg tok den i natt.

Dette har aldri skjedd meg på rivotril før.

1. Er det mulighet for at noe er feil med medisinene ?

2. Hva bør jeg gjøre nå ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i felleskatalogen at 0.5 har delestrek og 2 mg har delekryss.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis glasset var utbrutt, er det særdeles liten risiko for at det er feil medisin. Men selv svært sjeldne ting forekommer.

Ring Roche i morgen.

Skrevet

Det står i felleskatalogen at 0.5 har delestrek og 2 mg har delekryss.

Er det noe nytt de har begynt med ? på mine forrige 0,5 var det jo delekryss og da funka de helt fint.

Og går du på bilder på felleskatalogen, så er det jo delekryss på de med 0,5 også.

Så fikk jeg ny pakke med disse med en strek og blir så dårlig og får overhodet ikke samme effekt.

Synes bare det er rart.

Skrevet

Hvis glasset var utbrutt, er det særdeles liten risiko for at det er feil medisin. Men selv svært sjeldne ting forekommer.

Ring Roche i morgen.

Synes bare det er rart, for de har funka fint helt til nå. Så fikk jeg dette glasset og blir bare dårlig hver gang jeg tar en, får ingen effekt.

Skal ringe i morgen.

Skrevet

Ring Roche i morgen.

Tror ikke det er andre medisiner på glasset, dårlig forklart. Men lurer på om det er noe galt med selve rivotrilen.

Skrevet

Er det noe nytt de har begynt med ? på mine forrige 0,5 var det jo delekryss og da funka de helt fint.

Og går du på bilder på felleskatalogen, så er det jo delekryss på de med 0,5 også.

Så fikk jeg ny pakke med disse med en strek og blir så dårlig og får overhodet ikke samme effekt.

Synes bare det er rart.

Jeg tittet etter nå og bildet viser delekryss ja, men tekste sier delestrek. Kanskje de ikke har lagt inn nytt bilde etter endring?

Det pussige er at de ikke virker og at du blir dårlig av dem. Gjør som Nhd sier, ring dem. Spørr om de har endret til delestrek og eventuelt gjort noen endringer på innholdsstoffer/hjelpestoffer.

Skrevet

Jeg tittet etter nå og bildet viser delekryss ja, men tekste sier delestrek. Kanskje de ikke har lagt inn nytt bilde etter endring?

Det pussige er at de ikke virker og at du blir dårlig av dem. Gjør som Nhd sier, ring dem. Spørr om de har endret til delestrek og eventuelt gjort noen endringer på innholdsstoffer/hjelpestoffer.

Skal det, takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...