Gå til innhold

Hypoman periode?


Gjest tullatei26

Anbefalte innlegg

Gjest tullatei26

Legen min sier at jeg i vår/sommer har hatt en hypoman periode, men jeg er usikker, tror det bare er meg selv som har vært dum og uansvarlig og kan klikke litt i blant (personlighetsdefekt)

Det som skjedde var jeg ikke fikk skrevet ut ny resept på litium på dagen da jeg var tom, fordi jeg hadde ny fastlege. Da ble jeg irritert og slengte på røret. Som regel om jeg har vært uten litium har jeg ikke orket det lenge, fordi jeg har fått så vondt inni meg, og tatt tablettene igjen. Så jeg trodde jeg bare ville gå noen dager uten litium. Men denne gangen fikk jeg det ikke vondt, jeg fikk det veldig bra, følte meg så bra, at jeg ikke behøvde litium likevel. Jeg hadde kanskje bare et par dager der jeg hadde det vondt og fikk selvmordstanker, før det gikk greit. Ble kanskje litt irritert og aggressiv, så jeg slettet meg fra noen internettforum fordi jeg kom i krangel med folk der, fordi de irriterte meg fordi jeg syntes mine meninger var de riktige og ikke orka kritikk.

Så dro jeg til syden, betalte både venninna mi og min billett (trodde jeg ville få tilbake pengene, men det gjorde jeg aldri). I syden ble jeg stormende forelsket i en mann som jobbet der, og var helt ødelagt av lengsel etter han da jeg kom hjem til Norge. Hadde også drukket hver dag så var for sliten til å møte opp i praksis i en utdannelse jeg har kjempe lenge for å komme inn på... Men det var bare å glemme. Jeg dro tilbake til syden for å ligge med mannen jeg var så forelsket i, denne gangen betalte jeg billetten til både meg og en annen venninne. Selv om jeg så tegn på at mannen hadde annen dame, så ville jeg tilbake til syden igjen da jeg var tilbake i Norge, og dro enda en gang! Denne gangen fikk jeg ikke ligget med mannen, men lå med en annen og på denne mannen klikket jeg!! Han nevnte noe om at jeg ikke var feit, men kunne gå ned et par kg, så ville jeg vært perfekt, og jeg kjeftet og hylte og dagen etter var føttene mine full av blåmerker og sår fordi jeg den 1 time lange veien fra hans leilighet til mitt hotellrom sparket til alt jeg så og kranglet med fremmede unggutter på scooter og sparket mer osv.

Tilbake i Norge var jeg fortsatt besatt at den første mannen, og dro tilbake, også denne gangen betalte jeg begge billettene...

Og dro tilbake enda en gang.

Så nå er jeg i gjeld pga sydenturer og har ødelagt utdannelsen min.

Siden jeg drakk hver dag i syden omtrent og ikke hadde så bra døgnrytme har jeg vel ofte drevet og tatt halv dose litium gjennom sommern.

Legen min sier dette har vært en hypoman peroide, men jeg er som sagt usikker, er det ikke bare sånn jeg er, bortskjemt, forelska, uansvarlig.

Drikker ikke noe i norge, bare ligger i senga mi og ser tv eller sitter på internett.

Skal aldri slutte på litium igjen om det gir så store problemer, jeg trodde det bare kunne gi problemer ved at jeg fikk vondt inni meg om jeg ble deppa, det det ga meg problemer selv om jeg fikk det kjempebra!

Men egentlig vet jeg ikke om det er pga en litiumkutt dette skjedde, eller om jeg bare er dum og likte drikke i sommern og fordi jeg var forelska osv...Har aldri hatt så mye gjeld før i mitt liv, men trenger ikke være pga hypomani, bare jeg som oppdaga kredittkort. faen! Samt at jeg har ligget med flere denne sommern, enn jeg har gjort på mine 26 år før. Men det gjør vel de fleste i syden tydeligvis. aller er jo ikke hypomane for det.

Kan noen vær så snill svare meg om dette sannsynligvis var hypomani eller bare meg? Kanskje vanskelig for andre å vite, spørr likevel jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...