Gå til innhold

NAV


Gjest Bedre føre var

Anbefalte innlegg

Gjest Bedre føre var

Jobber på kontrakt, blir ringt etter ved behov. Har tjent ca 70.000 kr i de månedene jeg har jobbet i firmaet. Har jeg samme rettigheter til sykemelding og egenmelding som fast ansatte?

Jobber som regel 14 dager om gangen. Jeg tenker at dersom jeg blir syk i en slik arbeidsperiode ,om jeg da blir uten inntekt eller om jeg har rettigheter. Eller hva om jeg er syk den dagen jeg blir ringt etter? Kontrakten min nå varer ut januar. Kanskje noen gode linker på nettet, men jeg fann ikke da jeg søkte litt rundt.

Greitt å vite i disse influensatider o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få betalt sykefravær for avtalt jobbing.

Altså: Du og arbeidsgiver har blitt enig om at du skal jobbe den 4. november til den 8. november, men blir syk den tredje. Du får da betalt for de fire dagene du ikke kan jobbe.

Der i mot om jobben din ringer deg den 9. november og spør om du kan dekke en vakt, men du må si nei fordi du er syk, så får du ikke sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

I tillegg til det Glimtipper skriver har du også rett på sykepenger fra

nav etter 16 dager, selv om du

ikke lenger har kontrakt med arbeidsgiver.

Beløpet regnes ut etter hva du har tjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...