Gjest Bedre føre var 0 0 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jobber på kontrakt, blir ringt etter ved behov. Har tjent ca 70.000 kr i de månedene jeg har jobbet i firmaet. Har jeg samme rettigheter til sykemelding og egenmelding som fast ansatte? Jobber som regel 14 dager om gangen. Jeg tenker at dersom jeg blir syk i en slik arbeidsperiode ,om jeg da blir uten inntekt eller om jeg har rettigheter. Eller hva om jeg er syk den dagen jeg blir ringt etter? Kontrakten min nå varer ut januar. Kanskje noen gode linker på nettet, men jeg fann ikke da jeg søkte litt rundt. Greitt å vite i disse influensatider o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper 12 196 2 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Du kan få betalt sykefravær for avtalt jobbing. Altså: Du og arbeidsgiver har blitt enig om at du skal jobbe den 4. november til den 8. november, men blir syk den tredje. Du får da betalt for de fire dagene du ikke kan jobbe. Der i mot om jobben din ringer deg den 9. november og spør om du kan dekke en vakt, men du må si nei fordi du er syk, så får du ikke sykepenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bølger 0 0 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 I tillegg til det Glimtipper skriver har du også rett på sykepenger fra nav etter 16 dager, selv om du ikke lenger har kontrakt med arbeidsgiver. Beløpet regnes ut etter hva du har tjent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.