Gå til innhold

Er det forståelig at jeg er lei meg nå?


Gjest veldig lei meg i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest veldig lei meg i dag.

Ble innkalt til medarbeidersamtale på jobben. var der i dag. Har jobbet et år, dette var første samtalen. Jeg fikk bare kritikk for alt jeg gjorde. Andre hadde rapportert meg, jeg gjorde jobben min feil, satte for lite grenser. Var helt fjern fikk ikke med meg beskjeder som ble gjort, bare virret rundt.. Dette var helt ukjent for meg. Jeg trodde faktisk jeg gjorde en brukbar jobb. Så feil kan man ta.

Det som føles så ille er at jeg ikke har fått noen sånne tilbakemeldinger fra folk. Det føles veldig vondt at dette rapporteres til sjefen så han kan ha en hel bunke med klager på meg, uten at jeg har fått prate med dem som ville klage på meg direkte? Det blir også vanskelig å skulle forsvare seg mot sånne klager når jeg ikke helt vet hvem klageren er, eller hvilken situasjon personen har tenkt på.

Dette føles veldig vondt. lurer veldig på om dette er jobben for meg, eller om jeg bør skaffe meg en annen jobb med annen struktur. Det er ikke kritikken jeg har noe i mot, men jeg vil høre det fra den som klager der og da, ikke et år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe rart at du er lei deg, men hvis dette er en gjengs oppfatning om deg så bør du på eget initiativ kanskje ta en ny prat med sjefen for å spørre hva du skal gjøre for å bedre deg... Da kan det hende at han går i detaljer om hva ekstakt som er problemet. Hvem som har kommet med klagene er ikke så viktig i denne sammenhengen, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

At folk ikke kan face deg direkte om de har problemer er jo fantastisk balleløst spør du meg, men folk er feige. Skjønt, det kan være de har forsøkt å hinte men at du rett og slett ikke har forstått det fordi du har helt oppriktig trodd at du har gjort en bra jobb. Vi gjør alle feil, vi vil alle få klager i blant, vil vil alle gå på trynet og feile, det er bare slik det er. Ta initiativ til en samtale med sjefen slik bokormen sier, angrip dette på en aktiv og positiv måte -istede for å forsvare deg og vri deg unna, det er riktignok få som klarer å takle det slik -men forsøk du vil vinne mye på det. Se på dette som læring, ta tid til å være lei deg og skuffet og såret (og forbannet), men forsøk å ta deg til deg som læring (uansett hvor grusomt det enn måtte være). Du tenker på om du skal bytte jobb, - om du virkelig trives, og tror du kan gjøre en god jobb, så nei - vis dem at du fikser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er lei deg!

Det er vondt å få kritikk - selvom den er berettiget, og hvis du atpåtil føler at den ikke er det, så føles det urettferdig i tillegg.

Men jeg synes det høres litt rart ut at flere personer kan ha denne oppfatningen av deg uten at du aner det selv!?

Enten høres det ut som denne personen / personene misliker deg og fryser deg ut deg med hensikt, eller så er det faktisk sant at du har vært litt "blind og fjern" og ikke oppfattet hint eller antydninger fra dine kollegaer.

Jeg vet jo ikke hvaslags jobb du har.

Og noen jobber er jo mere tydelige i hva som er god / dårlig jobb, rett / galt, mens andre jobber går mere på vurderinger og oppfatninger.

Når du har fått summet deg litt, er jeg enig i at du bør be om et nytt møte med sjefen din hvis du ønsker å få mere klarhet i hva det dreier seg om, hvem som evt er involvert, om hva som forventes at du skal gjøre for å forbedre deg.

Alle har krav på riktig opplæring for å gjøre en god jobb. Så arbeidsgiver har også et ansvar for at du skal ha mulighet til å prestere best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette høres ikke bra ut. Skjønner ikke helt hva slaks arbeidsplass dette er, siden så mange kan bestemme om du gjør en god eller dårlig jobb. Men skjønner at du ikke jobber selvstendig der, siden at du kan bli oppservert av så mange, og at de kan må en måte måle deg, eller vurdere dine kvaliteter på denne arbeidsplassen.

Hvordan kan din sjef vurdere dit arbeid, uten at han ser deg ? finnes det ikke noen gode beviselig resultater som du eller andre kan referere til ? Kan ikke tro noe annet en det må være en jobb som passer deg bedre en denne, uten at jeg kan si hvorfor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har grunn til å være lei deg.

Etter min oppfatning er det dårlig ledelse å samle opp episoder fra et helt år; det hadde vært mye lettere for deg å få tilbakemelding på et tidligere tidspunkt.

Dersom det er ganske flat struktur på din arbeidsplass, så synes jeg imidlertid ikke det er opplagt at dine _kollegaer_ skulle ha tatt opp ting med deg underveis. Det er jo ikke alle som synes det er så lett å ta denne typer diskusjoner med sine kollegaer, og de kan derfor ha følt behov for å drøfte med leder hvorvidt det var de selv eller du som gjorde dårlige vurderinger i situasjonen. Hadde du vært min kollega, så hadde jeg sannsynligvis pratet med deg selv for å høre hva som var din begrunnelse for de løsninger du velger - men dette med at enkelte mener du ikke får med deg beskjeder ol, er vanskeligere å påpeke overfor en kollega uten at man føler seg "bitchy".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilsen paranoid satan

Du har grunn til å være lei deg.

Etter min oppfatning er det dårlig ledelse å samle opp episoder fra et helt år; det hadde vært mye lettere for deg å få tilbakemelding på et tidligere tidspunkt.

Dersom det er ganske flat struktur på din arbeidsplass, så synes jeg imidlertid ikke det er opplagt at dine _kollegaer_ skulle ha tatt opp ting med deg underveis. Det er jo ikke alle som synes det er så lett å ta denne typer diskusjoner med sine kollegaer, og de kan derfor ha følt behov for å drøfte med leder hvorvidt det var de selv eller du som gjorde dårlige vurderinger i situasjonen. Hadde du vært min kollega, så hadde jeg sannsynligvis pratet med deg selv for å høre hva som var din begrunnelse for de løsninger du velger - men dette med at enkelte mener du ikke får med deg beskjeder ol, er vanskeligere å påpeke overfor en kollega uten at man føler seg "bitchy".

Hei! :-) Må bare spørre: Opererer du også med et nick som er "kleppen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er meget forståelig at du er lei deg.

Det jeg stusser på og som jeg anbefaler deg å tenke over/gjøre noe med er følgende:

Hvordan er det med din selvinnsikt/evne til å vurdere deg selv og din egen innsats? Det er en påfallende forskjell mellom din egen vurdering av deg selv og de andres vurdering. Har du vært borte i noe lignende tidligere?

Er du svært ung? (grunnen til at jeg spør er at jeg har sett noen tidliger episoder av Idol hvor denne evnen til selvvurdering har vært svak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer nå jeg på

Hei! :-) Må bare spørre: Opererer du også med et nick som er "kleppen"?

Da har i tilfelle frosken at alter ego. Sjelden har vel to nick minnet mindre om hverandre når det gjelder personlig stil og skrivemåte.

Hvor får du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen paranoid satan

Da har i tilfelle frosken at alter ego. Sjelden har vel to nick minnet mindre om hverandre når det gjelder personlig stil og skrivemåte.

Hvor får du dette fra?

"kleppen" minner litt om frosken pga skrivestilen. Veldig smart, moden og intelligent måte å skrive på. Kanskje vedkommende er en lege eller psykolog som har gjennomskuet meg og funnet meg som det nullet jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer nå jeg på

"kleppen" minner litt om frosken pga skrivestilen. Veldig smart, moden og intelligent måte å skrive på. Kanskje vedkommende er en lege eller psykolog som har gjennomskuet meg og funnet meg som det nullet jeg er?

Da tror jeg det er de paranoide tankene dine som spiller deg et puss. Det er intet som minner, og jeg tror du skal slappe helt av i forhold til dette.

Ikke lage deg bekymringer når det ikke er noe som helst poeng i å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen paranoid satan

Da tror jeg det er de paranoide tankene dine som spiller deg et puss. Det er intet som minner, og jeg tror du skal slappe helt av i forhold til dette.

Ikke lage deg bekymringer når det ikke er noe som helst poeng i å gjøre det.

Så du vet hvem kleppen er? Er h*n en fast bruker? (bruker det faste nicket kleppen) dame eller mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er meget forståelig at du er lei deg.

Det jeg stusser på og som jeg anbefaler deg å tenke over/gjøre noe med er følgende:

Hvordan er det med din selvinnsikt/evne til å vurdere deg selv og din egen innsats? Det er en påfallende forskjell mellom din egen vurdering av deg selv og de andres vurdering. Har du vært borte i noe lignende tidligere?

Er du svært ung? (grunnen til at jeg spør er at jeg har sett noen tidliger episoder av Idol hvor denne evnen til selvvurdering har vært svak).

''(grunnen til at jeg spør er at jeg har sett noen tidliger episoder av Idol hvor denne evnen til selvvurdering har vært svak).''

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg forstår inderlig godt at du er lei deg, av innlegget ditt virker det som tilbakemeldingene var vage og lite konkrete?

Har du en tydelig stillingsbeskrivelse?

Ta med deg denne til sjefen og be om vurdering på hva slags konkrete feil du gjør i forhold til denne. Få evt. en bedre beskrivelse av ulike arbeidsoppgaver for lettere å kunne følge dem opp.

Til sist - hvilken innstilling har du selv til jobben din; trives du, føler du at du får utrettet det du ønsker/skal, ser du resultater, er du motivert, osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig lei meg i dag

Det er meget forståelig at du er lei deg.

Det jeg stusser på og som jeg anbefaler deg å tenke over/gjøre noe med er følgende:

Hvordan er det med din selvinnsikt/evne til å vurdere deg selv og din egen innsats? Det er en påfallende forskjell mellom din egen vurdering av deg selv og de andres vurdering. Har du vært borte i noe lignende tidligere?

Er du svært ung? (grunnen til at jeg spør er at jeg har sett noen tidliger episoder av Idol hvor denne evnen til selvvurdering har vært svak).

''

Hvordan er det med din selvinnsikt/evne til å vurdere deg selv og din egen innsats? Det er en påfallende forskjell mellom din egen vurdering av deg selv og de andres vurdering. Har du vært borte i noe lignende tidligere?

Er du svært ung? (grunnen til at jeg spør er at jeg har sett noen tidliger episoder av Idol hvor denne evnen til selvvurdering har vært svak).**

jeg har alltid fått høre at jeg har god selvinnsikt. Har arbeidet andre steder og vært i praksisiser og fått god tilbakemelding på jobben jeg gjør. Jeg sliter derimot med en bipolar lidelse som kan gå litt opp og ned. Mulig at jeg kan være mere distre og fjern i enkelte perioder.

jeg er i slutten av tjueårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig lei meg i dag

Du har grunn til å være lei deg.

Etter min oppfatning er det dårlig ledelse å samle opp episoder fra et helt år; det hadde vært mye lettere for deg å få tilbakemelding på et tidligere tidspunkt.

Dersom det er ganske flat struktur på din arbeidsplass, så synes jeg imidlertid ikke det er opplagt at dine _kollegaer_ skulle ha tatt opp ting med deg underveis. Det er jo ikke alle som synes det er så lett å ta denne typer diskusjoner med sine kollegaer, og de kan derfor ha følt behov for å drøfte med leder hvorvidt det var de selv eller du som gjorde dårlige vurderinger i situasjonen. Hadde du vært min kollega, så hadde jeg sannsynligvis pratet med deg selv for å høre hva som var din begrunnelse for de løsninger du velger - men dette med at enkelte mener du ikke får med deg beskjeder ol, er vanskeligere å påpeke overfor en kollega uten at man føler seg "bitchy".

jeg kan forstå at noe er vanskelig, men jeg hadde satt mye mer pris på å bli oppmerksom på at jeg ble oppfattet som fjern, enn at ingen sa noe. Om noen sier det tidlig så får jeg tid til å tenke mer over hva det er jeg må jobbe med, eller hvilke tilrettelegginger jeg må gjøre. Det er jo mye bedre enn nå som det har dannet seg inntrykk og rykter om meg som en helt fjern person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig lei meg i dag

Jeg forstår inderlig godt at du er lei deg, av innlegget ditt virker det som tilbakemeldingene var vage og lite konkrete?

Har du en tydelig stillingsbeskrivelse?

Ta med deg denne til sjefen og be om vurdering på hva slags konkrete feil du gjør i forhold til denne. Få evt. en bedre beskrivelse av ulike arbeidsoppgaver for lettere å kunne følge dem opp.

Til sist - hvilken innstilling har du selv til jobben din; trives du, føler du at du får utrettet det du ønsker/skal, ser du resultater, er du motivert, osv.?

''Til sist - hvilken innstilling har du selv til jobben din; trives du, føler du at du får utrettet det du ønsker/skal, ser du resultater, er du motivert, osv.?''

jeg har hatt en bra innstilling til jobben. jeg har trivdes. Har vært vanskelig å få utrettet det jeg vil, pga brukerne er svært lavtfungerende. Er motivert ja.

når jeg skriver dette her så føler jeg meg rar. kanskje jeg har en helt annen virkelighetsoppfatning av jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hva Bookworm skriver. Hør med sjefen din om hva kritikken går spesifikt ut på.Så kan du rette på det.

Dessverre så finnes det personer i arbeidslivet, som etter min mening aldri skulle vært i arbeid, som bevisst går inn for å ødelegge for andre med å gi grunnløse dårlige tilbakemeldinger på sine kolleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...