Gå til innhold

bobler i blikket...

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er noe jeg lurer litt på... Jeg har, fra jeg var liten, alltid sett forskjellige "formasjoner" bestående av små, på en måte gjennomsiktige bobler, i luften. Disse varierer av utseende og størrelse, og beveger seg rundt overalt. (Om jeg ser på en bestemt ting kan jeg altså fortsatt se denne-men det vil ofte være "forstyrret" av "bobletegn" i forgrunnen.) Jeg har egentlig trodd at dette var noe alle "så", men utifra samtaler med diverse venner har jeg funnet ut at det tydeligvis ikke er det likevel. Har dere noen idé om hva dette kan være? Og evt.hva kan det komme av?

Setter stor pris på svar:-)

Klem, meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33684-bobler-i-blikket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Akantus:)

Hei "lurer80", jeg velle bare si at jeg oxo har sånn, men jeg vel ikke kalle de bobler da, mere som små tineste sån flyr rundt i lufta,jeg har aldri tenkt på set før jeg leste innlegget ditt

Jaja det plager meg vel egentlig ikke så mye, men tenkte jeg bare skulle si at det finnes faktisk andre som oxo har det

Kos kos

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33684-bobler-i-blikket/#findComment-130871
Del på andre sider

Trur eg veit kva du meiner, dersom dette er noko du faktisk må konsentrere deg om å sjå, og ikkje plagar deg til vanleg.

Når eg festar blikket på noko i bakgrunnen, men konsentrerer meg om netthinna ser eg også ørsmå dingsar som ser ut som bobler. Eg har alltid sett dei, og har alltid berre trudd at dei var nettopp det. Ørsmå bobler eller støvkorn i det laget med vatn som alltid er på augeeplet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33684-bobler-i-blikket/#findComment-130872
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Trur eg veit kva du meiner, dersom dette er noko du faktisk må konsentrere deg om å sjå, og ikkje plagar deg til vanleg.

Når eg festar blikket på noko i bakgrunnen, men konsentrerer meg om netthinna ser eg også ørsmå dingsar som ser ut som bobler. Eg har alltid sett dei, og har alltid berre trudd at dei var nettopp det. Ørsmå bobler eller støvkorn i det laget med vatn som alltid er på augeeplet.

Kanskje følgende tidligere avgitt svar kan være av interesse:

"Sorte skygger.

Kan du fortelle meg hva det kan være med øynenen mine. I det siste har jeg lagt merke til sorte skygger som svirrer foran øynene mine. De er svært irriterende. Noen dager er bedre og da er flimringen nesten helt borte, men jeg bekymret for om det kan utvikle seg videre.

Hvis du ser små sorte flekker som beveger seg dreier det seg trolig om normale aldersforandringer i øyet. De er tydeligst når du ser mot en lys bakgrunn.

Dersom du i stedet ser lysglimmt, bør du undersøkes av lege fordi dette kan være et forvarsel før netthinneløsning. Eldre mennesker og nærsynte er spesiellt utsatt for dette. Når det skjer dukker en mørk skygge opp i synsfeltet som blir større i løpet av noen dager. Da er det viktig å komme rakst til behandling for å kunne bevare mest mulig av synet.

Svimmelhet kan ha flere forklaringer, og også oppleves av mange som flimring for øynene. Derfor er det nok nødvendig med en legeundersøkelse for at du skal få sikkert svar på som er årsaken i ditt tilfelle."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33684-bobler-i-blikket/#findComment-130999
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...