Gå til innhold

mistet sexlyst


Gjest lisaa90

Anbefalte innlegg

Gjest lisaa90

Jeg er ei jente på 19år som i de siste mnd har mistet sexlysten helt. Jeg begynte på minipillen Cerazette i sommer. Jeg har en kjempe snill kjæreste, som har et over gjennomsnittet bra utseende og kropp og som jeg er veldig glad i. Vi bor dette skoleåret 4timer unna hverandre og ser hverandre derfor bare i helgene og i ferier, men enda så vil jeg ikke ha sex. Ikke i det hele tatt. Jeg pleier å ha mer lyst når jeg drikker, men til og med da vil jeg ikke. Jeg onanerer med meg selv, men vil ikke ha sex og det har vart i nesten 3mnd nå. Verken med kjæresten eller noen andre. Kan det væra minipillene? Jeg begynte på minipillene fordi jeg hadde så ureglemessig mens i flere år (hadde mer mensen enn det jeg ikke hadde det), og nå har jeg ikke mensen i det hele tatt. Har prøvd mye og Cerazette er det eneste som har funket, så det frister ikke å bytte igjen. Men jeg hørte att hvis man mistet sexlysten pga ppillene og ikke gjør noe med det kunne man miste sexlysten livet ut/kronisk. Stemmer det? Og er det noe jeg kan gjøre for at det blir som normalt igjen? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skyldes nok desverre minipillen ja. Har erfart det samme selv. Det finnes heldigvis mange alternativ og jeg ville nok sjekket ut noen av disse om jeg var deg. Feks p-sprøyte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg vet ikke om du vil miste sexlysten livet ut, men jeg det er stor sjanse for at det er minipillene som er årsaken. For å bli sikker på det, så kan du ta deg en pause fra minipillene et par måneder. Bruk kondom så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkejente

Jeg mistet sexlysten av alt som heter piller og hormonspiral.

Men ikke for alltid. Og det hadde ikke jeg vært reddf for hvis jeg var deg. Sexlysten fungerer som normalt når jeg holder meg unna disse formene for prevensjon. Det er jo komplisert å ikke kunne bruke dem, men det er verre å ikke ha lyst på sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...