Gjest gi opp? 0 0 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Er for tiden på perm i forbindelse med innleggelse på en akuttavdeling. Til nå har jeg bare svevet rundt, tygget piller og spist. Hodet begynner å bli klarere, men jeg sliter virkelig med å forstå overlegen som er behandleren min. Han snakker svært gebrokkent, og mumler lavt som dette: "Do dra hjem. Do komme tilbake ææææ Fredag. Do ææææ kan dra i dag...." Hvilket utbytte skal jeg få av slike samtaler? Er fortvilende... Jeg har klaget på at det er vanskelig å forstå han mange ganger, og jeg må nærmest ha en sykepleier med tolk til stedes i samtalene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det er meget beklagelig at vi har det slik i psykiatrien i 2009. Mer kan jeg ikke si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MedicNerd 0 0 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det er meget beklagelig at vi har det slik i psykiatrien i 2009. Mer kan jeg ikke si. Det er jeg helt enig i!!! Jeg kan ikke skjønne hvordan en lege som snakker dårlig norsk kan få praktisere slik! SÆRLIG PSYKIATERE - de skal man jo virkelig kommunisere med, og da må man kunne norsk rimelig godt. Selv hadde jeg klikka om jeg fikk en sånn behandler. Snakker jo dialekt også, så jeg ville være nok vært en real utfordring for en slik psykiater også. Utlendinger har jeg ikke noe i mot, men det burde være et minstekrav at de må beherske helt grunnleggende krav til det yrket de praktiserer (og generelt sett lære seg norsk). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill 20 234 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det er nesten så man bør skrive et brev til fylkeslegen. Ikke forstår jeg hvordan det kan være forsvarlig og ha en behandlingsansvarlig på en akuttavdeling som ikke kan kommunisere fornuftig med sine pasienter. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.