Gå til innhold

Familiesammenkomster


Gjest Hanna 36

Anbefalte innlegg

Gjest Hanna 36

Når er det vanlig at man deltar i familiesammenkomster, bursdager, konfirmasjoner,høytidsfeiringer osv. med sin kjæreste? Jeg har hilst på mange i familien, selv om det tok sin tid... Det har ikke vært så mange ganger jeg har truffet dem. Reagerer litt på at min kjæreste ikke spør om jeg vil være med i disse sammenkommstene, siden vi snart har vært sammens i 2 år. Når det skal sies så er det vel litt "action" i den familien, men det er det vel i alle familier, så det gjør for min del ingenting. Jeg savner vel egentlig ikke å delta i disse sammenkomstene, men reagerer litt på at jeg aldri blir spurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tok vel sånn ca et år før hans familie inkluderte meg på slike ting og min familie inkluderte ham. Jeg syntes det var helt greit.

Synes det er på høy tid at du inviteres med på slikt. Kanskje han tenker som så at dette er "plikt" og kjedelig for deg å være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bedt med på 60-årsdag (en onkel?) etter en mnd og da hadde jeg bare såvidt rukket på hilse på foreldrene han engang! :o)

Etter 2 år er det en selvfølge. Forøvrig synes jeg det er en selvfølge lenge før det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var med i en familiesammenkomst med han som ble mannen min, var ca et halvår etter at vi ble sammen. Da dro vi på påskeferie til hans familie, og feiret morens bursdag. Fikk treffe de fleste den gangen.

Synes det er naturlig å ta med den man er sammen med så lenge man anser forholdet som rimelig seriøst. Og etter 2 år burde det være en selvfølge å invitere partneren med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Synes det er naturlig å bli bedt med på slikt når forholdet er ganske seriøst.

Vi ble ganske fort seriøse og etter få måneder var det en selvfølge at vi ble bedt i hverandres familiesammenkomster. Synes litt rart ikke å være inkludert etter to år, men kan jo forstå det om familieforholdene er veldig spesielle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er flere faktorer som spiller inn.

Alder og om man er samboer er vel de vesentligste.

Dersom du er veldig ung (nå tror jeg vel ut fra nicket ditt at du ikke er det) så tar ofte familien det så seriøst.

Dersom man har kommet så langt at man er samboer så mener jeg det er veldig merkelig om man ikke blir bedt i slike tilstelninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hans familie som ikke inviterer deg, eller er det han som ikke vil ha deg med?

Liker han disse sammenkomstene, eller er det et overlevelsesprosjekt?

Vil han oppleve at disse sammenkomstene ble mer kompliserte om du ble med? (Ikke pga deg, men pga forhold i familien.)

Har han et komplisert/vanskelig forhold til noen i sin familie?

Er nåløyet for å bli akseptert trangt i hans familie?

Vanligvis ville man bli med på slike sammenkomster etter to års parforhold. Men det kan være fornuftige grunner til å utsette det så lenge som mulig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...