Gå til innhold

Hvordan forholde seg....


Gjest athos

Anbefalte innlegg

til en sosionom som er påståelig, gir seg ikke før hun får rett, favoriserende og som i liten grad klarer å se andre menneskers synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er ikke akkurat min behandler, men en person jeg må forholde meg til.Er med i et nav-tiltak.

Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det.Men jeg gikk i fellen og kom med mine egne synspunkter en gang vi drøftet et tema om økonomi i forbindelse med reise til og fra jobb.Jeg er selv utdannet innen økonomi, og mener at jeg har noe peiling på faget, men det måtte jeg bare forstå at hun visste bedre.Etter der så har jeg ikke hatt en eneste diskusjon med henne, hun må ha en slags ide om at hun aldri skal gi seg uansett.

Hun er en slags "flink pike" og skal være god på alle områder.Ingen tør/gidder å si imot henne, så hun får bare snakke.

Jeg lurer bare på en ting, er det bare denne damen ,eller er sosionomer generellt multi-utdannete, at de vet noe om alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Hun er ikke akkurat min behandler, men en person jeg må forholde meg til.Er med i et nav-tiltak.

Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det.Men jeg gikk i fellen og kom med mine egne synspunkter en gang vi drøftet et tema om økonomi i forbindelse med reise til og fra jobb.Jeg er selv utdannet innen økonomi, og mener at jeg har noe peiling på faget, men det måtte jeg bare forstå at hun visste bedre.Etter der så har jeg ikke hatt en eneste diskusjon med henne, hun må ha en slags ide om at hun aldri skal gi seg uansett.

Hun er en slags "flink pike" og skal være god på alle områder.Ingen tør/gidder å si imot henne, så hun får bare snakke.

Jeg lurer bare på en ting, er det bare denne damen ,eller er sosionomer generellt multi-utdannete, at de vet noe om alt?

"Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det" Man bytter. Velg dine kamper med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med vedkommende.

Jeg vet ikke om det er så lurt.Begge de som jobber på dette nav-tiltaket er svært gode overtalere, så det kan slå begge veier: Enten at de tar det til etteretning,og hører på hva jeg har å si, eller at jeg kan bli latterliggjordt og blir redusert til ingenting.

Jeg er tilbøyelig til å tro det siste dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sosionom, og bare et menneske

Hun er ikke akkurat min behandler, men en person jeg må forholde meg til.Er med i et nav-tiltak.

Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det.Men jeg gikk i fellen og kom med mine egne synspunkter en gang vi drøftet et tema om økonomi i forbindelse med reise til og fra jobb.Jeg er selv utdannet innen økonomi, og mener at jeg har noe peiling på faget, men det måtte jeg bare forstå at hun visste bedre.Etter der så har jeg ikke hatt en eneste diskusjon med henne, hun må ha en slags ide om at hun aldri skal gi seg uansett.

Hun er en slags "flink pike" og skal være god på alle områder.Ingen tør/gidder å si imot henne, så hun får bare snakke.

Jeg lurer bare på en ting, er det bare denne damen ,eller er sosionomer generellt multi-utdannete, at de vet noe om alt?

Sosionomer skal vel vite litt om alt. Generalister. De som jobber i NAV er det ekstreme forventninger til i forhold til at de skal kunne det meste innenfor NAV-systemet uansett hva det gjelder, noe som er omtrent umulig. Noen tror de kan ting de ikke kan, er ikke ydmyke nok for det enorme fagfeltet, dessverre.

Sosionomer skal selvsagt oppføre seg på en bra måte mot folk. De er der for å hjelpe og for å få fram det beste i deg slik at du skal nå dine mål. Men det er klart at sosionomer er individer med sine dårlige og gode sider. Noen ganger handler det om kjemi. Jeg syns du skal ta opp dine betenkeligheter med denne sosionomen, men på en ikke-anklagende måte om mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosionomer skal vel vite litt om alt. Generalister. De som jobber i NAV er det ekstreme forventninger til i forhold til at de skal kunne det meste innenfor NAV-systemet uansett hva det gjelder, noe som er omtrent umulig. Noen tror de kan ting de ikke kan, er ikke ydmyke nok for det enorme fagfeltet, dessverre.

Sosionomer skal selvsagt oppføre seg på en bra måte mot folk. De er der for å hjelpe og for å få fram det beste i deg slik at du skal nå dine mål. Men det er klart at sosionomer er individer med sine dårlige og gode sider. Noen ganger handler det om kjemi. Jeg syns du skal ta opp dine betenkeligheter med denne sosionomen, men på en ikke-anklagende måte om mulig.

Hun kan synes å ha en god del makt, denne damen som jeg snakker om. Det virker som om hun prøver å sette seg i respekt ved å være streng.

Det går an å prøve å snakke med henne og se hva resultatet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg har holdt ut så lenge nå så får det bare skure å gå.Med tiden blir jeg vel vant til det" Man bytter. Velg dine kamper med omhu.

Ja , det er sikkert.Psykologen min sa at denne damen hadde samme påvirkning på meg som faren min har hatt i alle år.Han mente det var derfor at jeg opplever henne som så truende.Det hadde skjedd en slags overføring fra det jeg har opplevd fra faren min og det som jeg opplever med denne sosionomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...