Gå til innhold

Ryggplager i lang tid. Svar på MR


Gjest Firkløveret

Anbefalte innlegg

Gjest Firkløveret

Hei! Jeg har hatt ryggplager i flere år. Tok MR for en liten stund siden. Resultatet har jeg fått, men jeg skjønner ikke alt som står der.Hva betyr markert anteposisjon av L5 særlig i forhold til L4 betyr, samt antydet glidning L5-S1. Uttalte degenerative margforandringer på tilstøtende virvelcorpora.Og 3. lumbale skive buker i lett grad er der et lite anulusrift. Bredbaset bukning i 4. nivå med overvekt mot venstre, hvor det også er litt trange forhold for venstre sides rot i dette nivå da det også er uttalte degenerative forandringer med påleiringer på bueleddene i dette nivå. Moderate degenerativt utseende forandringer i thoracolumbale overgangen, men intet å merke ved conus. Vet at dette var en del, men skulle gjerne hatt svar så raskt som mulig. Personen som skal oversette dette for meg er i ferie nå,han er ikke tilbake før uti november. Kan du hjelpe meg ? På forhånd mange takk Hilsen Solstrålen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...