Gå til innhold

Influensavaksine i 1. trimester?


Gjest solstice

Anbefalte innlegg

Gjest solstice

Vi har fått informasjon fra kommunen om influensavaksine, og der står det at gravide i 2. og 3. trimester er i risikogruppen og bør vaksinere seg. Men er det sånn at gravide i 1. trimester ikke bør vaksinere seg, eller er det bare det at vi ikke er i risikogruppen (ennå)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Etter sånn jeg har forstått det så er det slik at gravide ikke har større risiko for å få svineinfluensa, men hvis man får det kan man få komplikasjoner i svangerskapet. Jeg tror dette er en risiko for alle gravide, men at de i 1. trimester ikke skal ta vaksinen fordi en ikke kjenner til alle bivirkninger og at de kan skade fosteret som ikke ennå har utviklet alle organer. Jeg tror de veier risikoen for å ikke bli syk opp mot risikoen for bivirkninger og at de derfor har kommet til at gravide ikke skal ta vaksinen første tre mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...