canticle Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 ''turnuslistene til legestudentene er kanskje dokumentasjon nok.'' På hvilken måte? spør nils håvard dahl 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Har tenkt på dette en stund, så jeg men kan se en viss sammenheng i det også, men om det er bevist, det vet jeg ikke. Håper snart NHD kan gi en kommentar til dette ? Min kommentar: Bare tull! 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Dummeste jeg har hørt. Sikkert en fyr som er blitt dumpa for mange ganger, senser en god porsjon bitterhet. 0 Siter
FGT Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Skrevet 22. oktober 2009 Min kommentar: Bare tull! Hvorfor kan de si slikt da ? Hva hører dette under ? 0 Siter
FGT Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Skrevet 22. oktober 2009 Det tviler jeg også på, og jeg lurer i hvert fall på hva slags belegg fagpersonen har for å si dette. Syntes heller ikke at dette er seriøst, hvis det går forskjellige oppfatninger om det i psykiatrien ? 0 Siter
FGT Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Skrevet 22. oktober 2009 ''Er dette så kjent blant vanlige folk ?'' Nei. Hvilken dåsemikkel er det som har sagt det? Det var en nevropsykiater som sa det, men også psykologen min som jeg hadde da, kommenterte nettopp dette litt i journalene som jeg fikk ettersendt. 0 Siter
FGT Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Skrevet 22. oktober 2009 Jo, det er helt sant, det står til og med i mine journaler Men om det er sant at de er slik, det tviler jeg også sterkt på. NHD mente jo at det var bare tull , så her må det være noe som ikke stemmer. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Men om det er sant at de er slik, det tviler jeg også sterkt på. NHD mente jo at det var bare tull , så her må det være noe som ikke stemmer. Du har nå mange merkelige innlegg.... 0 Siter
laban Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Og hvordan definerer man forskjellen på en "dyp" forelskelse og de andre "vanlige", som da ikke bruker av denne "kvoten" på to stk? Ærlig talt, det der er bare tull - og i beste fall en misforståelse. Det er i hvert fall ingen vedtatt sannhet som har noe i journaler å gjøre. Stryk den bekymringen fra lista, den er helt fiktiv. 0 Siter
KaVa Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Det var en nevropsykiater som sa det, men også psykologen min som jeg hadde da, kommenterte nettopp dette litt i journalene som jeg fikk ettersendt. Skulle likt å se forskningen dette skulle være basert på.... Dette er bare tull og tøys. Det er IKKE sånn at dersom man har vært dypt forelsket to ganger, men forholdene a) ikke ble noe av eller ikke fungerte - så er toget gått. Tøys! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Dette tror jeg kan være veldig forskjellig. Noen forelsker seg lettere enn andre, og kan gjerne ha mange dype forelskelser. Men jeg har også inntrykk av at mange av de som skifter kjæreste veldig ofte ikke lar forelskelsen bli veldig dyp. Med andre ord ender de kanskje opp med _færre_ enn to dype forelskelser. 0 Siter
FGT Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Skrevet 23. oktober 2009 Skulle likt å se forskningen dette skulle være basert på.... Dette er bare tull og tøys. Det er IKKE sånn at dersom man har vært dypt forelsket to ganger, men forholdene a) ikke ble noe av eller ikke fungerte - så er toget gått. Tøys! Det var det Nevropsykiateren sa 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Komisk! Akkurat dette var et tema rundt kafébordet under en av reprisene på "Sex og Singelliv" nylig, der Charlotte mente å ha hørt at det var slik - til store protester fra de andre tre. Jeg tror det er like oppdiktet som Charlotte York selv:-) Jeg skulle til å kommentere: "Du har nok bare møtt en Sex and the City fan." Men så synes jeg det var flaut å innrømme at jeg har oversikt over Sex and the City episodene... 0 Siter
FGT Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Skrevet 23. oktober 2009 Min kommentar: Bare tull! Vil bare minne om hva Nevropsykiateren sa i den Journalen som jeg fikk ettersendt. Dette er en teori, men jeg syntes det legges frem slik at " du har fått dine to sjanser i livet" Det sto ordrett i denne Journalen slik : "Det kommer frem at han har opplevd to dype forelskelser tidligere. Han er ikke kjent med den biologiske teorien om at mennesker ikke kan oppleve mer en to dype forelskelser i sitt liv" 0 Siter
FGT Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Skrevet 23. oktober 2009 At denne fyren mener det betyr ikke at det er en opplest og vedtatt sannhet. Og jeg tror det er bare piss at man kan forelske seg dypt bare to ganger i livet. Et sitat fra min journal var slik : "Det kommer frem at han har opplevd to dype forelskelser tidligere. Han er ikke kjent med den biologiske teorien om at mennesker ikke kan oppleve mer en to dype forelskelser i sitt liv" 0 Siter
morsan Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg skulle til å kommentere: "Du har nok bare møtt en Sex and the City fan." Men så synes jeg det var flaut å innrømme at jeg har oversikt over Sex and the City episodene... Det er vel ikke flaut, vel? ;-) Erru frekk, eller? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Skulle likt å se forskningen dette skulle være basert på.... Dette er bare tull og tøys. Det er IKKE sånn at dersom man har vært dypt forelsket to ganger, men forholdene a) ikke ble noe av eller ikke fungerte - så er toget gått. Tøys! ''Skulle likt å se forskningen dette skulle være basert på....'' For ikke å snakke om hvordan man måler hva som er "dypt nok"! 0 Siter
KaVa Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Det var det Nevropsykiateren sa Nevropsykiateren er bare et menneske han/hun og. Mulig han/hun tror på dette, men spør han/henne om hvor han/hun har dette fra. Er det forsket på dette? Er forskningen holdbar - eller er dette en teori? 0 Siter
FGT Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Skrevet 26. oktober 2009 Skulle likt å se forskningen dette skulle være basert på.... Dette er bare tull og tøys. Det er IKKE sånn at dersom man har vært dypt forelsket to ganger, men forholdene a) ikke ble noe av eller ikke fungerte - så er toget gått. Tøys! Det er slik jeg forstår det, at toget er gått hvis du har hatt to dype forelskelser. Du har fått dine to sjanser, for å si det slik. Så nå prøver jeg å slappe av, for min tid er hvis forbi nå det gjelder slike ting. 0 Siter
KaVa Skrevet 27. oktober 2009 Skrevet 27. oktober 2009 Det er slik jeg forstår det, at toget er gått hvis du har hatt to dype forelskelser. Du har fått dine to sjanser, for å si det slik. Så nå prøver jeg å slappe av, for min tid er hvis forbi nå det gjelder slike ting. For å si det sånn: I og med at vi alle er forskjellige, så vil det være _meget_ merkelig om det var sånn at det var en felles standard for hvor ofte man kan forelske seg dypt. Vi mennesker _er_ forskjellige - heldigvis. Den teorien din behandler nevner er såvidt jeg kan forstå ikke basert på videnskap, men på teorier. Og det finnes _helt_ sikkert en mengde teorier på området som direkte motstrider det din behandler hevder. Ditt følelsesliv dør ikke, om forelskelse nr. 1 og forelskelse nr.2 går galt - du er fremdeles et tenkende, følende menneske, med kapasitet til å elske og bli elsket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.