Gå til innhold

Kun to dype forelskelser ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å si det sånn: I og med at vi alle er forskjellige, så vil det være _meget_ merkelig om det var sånn at det var en felles standard for hvor ofte man kan forelske seg dypt. Vi mennesker _er_ forskjellige - heldigvis.

Den teorien din behandler nevner er såvidt jeg kan forstå ikke basert på videnskap, men på teorier. Og det finnes _helt_ sikkert en mengde teorier på området som direkte motstrider det din behandler hevder.

Ditt følelsesliv dør ikke, om forelskelse nr. 1 og forelskelse nr.2 går galt - du er fremdeles et tenkende, følende menneske, med kapasitet til å elske og bli elsket.

Riktig. Det er en teori. Men jeg kan skjønne noe av dette ut fra et moralsk spekter, for en dyp forelskelse er en forberedelse til å knytte et forhold, gi en god start, kanskje med barn osv, som skal vare, ikke hoppe fra den ene til den andre. Jo mer en skifter, jo mer rastløs og ustabilitet blir det i livet.

Sånn sett så ser jeg det som biologisk betinget. Det er det som skal være naturlig. Men etter forelskelsen, så klarer ikke mange å ta tak i den virkelige kjærligheten, å bygge på den. Det er mine tanker rundt dette, men "to" forelskelser er jo fortsatt en teori.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• FGT

14

• morsan

3

• KaVa

3

• canticle

3

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...