Gå til innhold

Slutt hos psykiater

Gjest bølger
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest bølger

Jeg hadde forventet iallefall å komme en gang til, for å se om jeg

ble stabil på wellbutrin.

Da timen var over og h*n ikke satte opp ny time, lurte jeg på om jeg

ikke skulle komme mer, og det skulle jeg ikke.

Det kom uventet på meg, så nå begynner jeg å gruble på hvorfor.

Det hadde vært bedre om jeg var litt mer forberedt på det.

Er det vanlig å slutte så brått, og hvordan ville event. dere andre reagert på

det? Er jeg dum som føler meg litt skuffet og sviktet når det ble en

så uventet slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rystet og knust

Du har vært utsatt for samme slags dårlig behandling som jeg for noen uker siden hos min psykolog... Opplever det selv som veldig vanskelig, så jeg kan ane hvilke følelser du går igjennom nå.

Du har ikke gjort noe galt, det er behandleren din som har sviktet på et viktig punkt: en anstendig avslutting av kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken

Hva ble avtalt innledningsvis?

Når man henvises til spesialisthelsetjenesten generelt sett, så innebærer det som regel kun en eller noen få konsultasjoner. I psykiatrien er det ofte annerledes, men også her er det ikke uvanlig med 1-3 konsultasjoner dersom det f.eks. er medisinering som skal vurderes. Etter dette er det meningen at fastlegen skal ta over.

Tror at behandlere i psykiatrien bør bli enda bedre på å være tydelige, da de har forutsetninger for å ha innsikt i at deres pasienter kan ha forventninger om mer langvarig og omfattende kontakt. Det er lettere å håndtere at det ikke blir det, dersom dette kommuniseres tydelig fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gondor

Så rart. Jeg trodde det var vanlig praksis å gå fast til en psykiater når man først var blitt henvist til en. Det er da mer betryggende å gå til en fagperson enn en fastlege som har begrenset kunnskap på området. Kanskje du skal ringe til han eller henne og spørre om det er mulig å fortsette hvis det er det du vil?

Uansett, jeg synes ikke du er dum som føler det du gjør. Jeg hadde blitt både skuffet og faktisk litt redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Hva ble avtalt innledningsvis?

Når man henvises til spesialisthelsetjenesten generelt sett, så innebærer det som regel kun en eller noen få konsultasjoner. I psykiatrien er det ofte annerledes, men også her er det ikke uvanlig med 1-3 konsultasjoner dersom det f.eks. er medisinering som skal vurderes. Etter dette er det meningen at fastlegen skal ta over.

Tror at behandlere i psykiatrien bør bli enda bedre på å være tydelige, da de har forutsetninger for å ha innsikt i at deres pasienter kan ha forventninger om mer langvarig og omfattende kontakt. Det er lettere å håndtere at det ikke blir det, dersom dette kommuniseres tydelig fra starten av.

Jeg hadde hatt noe mer enn 3 konsultasjoner, og hadde ikke

forventet så mange flere. Det var for å

bli stabil på medisineringen som var grunnen til at jeg ble henvist.

Men at det sluttet så brått, og ingenting

ble nevnt under selve timen var grunnen til at jeg fikk en reaksjon på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken

Jeg hadde hatt noe mer enn 3 konsultasjoner, og hadde ikke

forventet så mange flere. Det var for å

bli stabil på medisineringen som var grunnen til at jeg ble henvist.

Men at det sluttet så brått, og ingenting

ble nevnt under selve timen var grunnen til at jeg fikk en reaksjon på det.

Synes ikke det var noe rart at du fikk en reaksjon.

Grunnen til at jeg valgte å skrive det jeg gjorde, var for å si at det neppe er noe du har gjort eller noe ved deg som person, som gjør at psykiateren nå avslutter. Det er en vanlig måte å jobbe på innen spesialisthelsetjenesten .- men sløvt av ham å ikke spørre deg om din oppfatning eller forberede deg på at dere nå skulle avslutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...