Gå til innhold

Jeg skal vaksinere meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skiftet mening i denne saken. Jeg var hos legen i dag i et annet ærend, og da slo det meg at jeg kunne like godt be om vaksinen. De hadde den ikke, så det var ikke aktuellt.

Min største reservasjon har vært mulige bivirkninger, men all den stund de svake av oss står først i køen for å få vaksine, samt at regjeringen spanderer 6-700 mill for å beskytte oss, da takker jeg ja.

Og jeg synes faktisk vi alle bør stille opp lojalt og ta vaksinen. Kun da får vi alle max beskyttelse.

God helg!

Fortsetter under...

Gjest firepile
Skrevet

''regjeringen spanderer 6-700 mill''

Ja, regjeringsmedlemmene har nok betalt dette av egen lomme.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle vaksinere meg. Mannen min skulle ikke vaksinere seg, og vi var enige om ikke å vaksinere sønnen vår på 7.

Datteren min på 19 skulle iallefall ikke vaksinere seg.

Men nå har nok min mann og jeg endret oppfatning. Så regner med at både han, vår sønn og jeg kommer til å vaksinere oss. Hva hun på 19 har tenkt er jeg ikke sikker på - men tror nok hun også gjør det om vi andre gjør det. Hun blir i tillegg lett syk.

Både min datter, min sønn og jeg har astma. Men vi før ikke noe vaksine nå før alle får det vil jeg tro. Vi er veldig lite plaget, spesilet min datter og jeg. Sønnen min bruker medisiner daglig, så mulig han får nå. Det burde jeg kanskje undersøke.

Skrevet

Usaklig kommentar.

Skrevet

Jeg skal også ta den. Er i risikogruppa. Når helsemyndighetene anbefaller alle å ta den, og særlig alle i risikogruppa og jeg scorer på 2 ting der, så takker jeg ja. Tror samboern min og resten av familien min ville forbannet meg hvis jeg blir liggende i resirator fordi jeg tvilte på oppfordringen og ikke gadd å ta meg tid.. Vet du forresten om hvordan de stiller seg til alder på barn? Min sønn er 4 og har asmta, vil gjerne at han skal ta den og, men finner ingen nedre anbefalning på alder..

God helg! :)

Skrevet

selvfølgelig ikke! men dette er midler de kunne prioritert å bruke på noe annet. Dvs at dette er viktig og nødvendig.

Annonse

Skrevet

Jeg skal også ta den. Er i risikogruppa. Når helsemyndighetene anbefaller alle å ta den, og særlig alle i risikogruppa og jeg scorer på 2 ting der, så takker jeg ja. Tror samboern min og resten av familien min ville forbannet meg hvis jeg blir liggende i resirator fordi jeg tvilte på oppfordringen og ikke gadd å ta meg tid.. Vet du forresten om hvordan de stiller seg til alder på barn? Min sønn er 4 og har asmta, vil gjerne at han skal ta den og, men finner ingen nedre anbefalning på alder..

Mener å ha sett at nedre alder er flyttet ned til 6 mnd.

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg har ikke skiftet mening. Jeg kommer ikke til å vaksinere meg. Ikke mannen min heller og ikke dattera. Nå er ingen av oss i risikogruppa da. En av gutta våre som har innoperert pacemaker kommer til å ta den. De fleste friske mennesker tåler å bli syke, og det er i utgangspunktet en lett influensa. Og ja det er jo tragisk at mennesker dør av dette, men det dør jo mange mennesker ellers hvert eneste år pga vanlig influensa også.

Skrevet

''Jeg har skiftet mening i denne saken.''

Kryss i taket! ;-)

Gjest lei smittefrykt
Skrevet

''Jeg har skiftet mening i denne saken.''

Kryss i taket! ;-)

Jeg har også bestemt meg for å ta vaksinen ved første mulighet. Å gå slik å være hysterisk redd for smitte hele tiden og vasking av hendene til de blir såre er utrolig slitsomt. Så nå tar jeg vaksinen ved første mulighet og da skal jeg nyte det og ikke være redd for svineinfluensa mere.

Skrevet

Jeg har også bestemt meg for å ta vaksinen ved første mulighet. Å gå slik å være hysterisk redd for smitte hele tiden og vasking av hendene til de blir såre er utrolig slitsomt. Så nå tar jeg vaksinen ved første mulighet og da skal jeg nyte det og ikke være redd for svineinfluensa mere.

Det er ikke en faktor for meg overhodet. Redd er jeg ikke.

Vi har tenkt oss på ferie om en måneds tid. Det er en risiko for å bli sittende fast dersom vi får H1N1 på reisen, så min avgjørelse har praktisk betydning også.

Gjest solkinn
Skrevet

Det er ikke en faktor for meg overhodet. Redd er jeg ikke.

Vi har tenkt oss på ferie om en måneds tid. Det er en risiko for å bli sittende fast dersom vi får H1N1 på reisen, så min avgjørelse har praktisk betydning også.

Samme her. Finnes ikke redd for influensaen, men vil ikke ha problemer med turen jeg skal på.

Dessuten gjør jeg det for å være solidarisk.

candyqueen_83
Skrevet

En jeg har pratet med som jobber med vaksina sa nedre grense er 3 år.

Annonse

Skrevet

Mener å ha sett at nedre alder er flyttet ned til 6 mnd.

Det samme så jeg et sted.

Skrevet

Jeg har ikek skiftet mening, men gått fra at jeg sannsynligvis ville ta vaksinen til at jeg helt sikkert vil ta den.

Solidaritetstanken teller sterkt.

Skrevet

Jeg har også endret syn. Blir nok vaksinasjon på oss her i heimen også... Håper bare vi rekker å ta den før vi evt. blir syke :-/

Skrevet

En jeg har pratet med som jobber med vaksina sa nedre grense er 3 år.

De har gått ut med at barn så langt ned i 6 mnd alderen kan ta vaksina.

Feilinformert han du kjenner da tydeligvis

Skrevet

Jeg har ikke skiftet mening. Vaksinen er ikke ferdig utptøvd enda, og jeg er ingen forsøkskanin.

Selv er jeg i risikogruppen pga astma, men har allerede hatt syken så frykter den gjør jeg ikke, ikke noe værre enn en vanlig forkjølelse, selv med min astma.

Skrevet

Jeg revurderer også mitt syn på saken og tror jeg kommer til å vaksinere meg likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...