Gå til innhold

Mer om vaksine..


Spirello

Anbefalte innlegg

De lager jo kø-system på helsestasjoner for vaksinasjoner.. Det er de i risikogruppa som skal få først. Men de har ingen system som sjekker om man er i risikogruppa eller ikke. Dvs alle som vil kan komme og si de lider av et eller annet.. Tror dere mange vil "jukse" til seg vaksine før de får tilbud? (de som ikke er i risikogruppa) Håper ikke det i hvert fall.. men var bare en tanke som slo meg. Folk er så egoistiske i dag så veit jo aldri.. Driter i om naboen med nyresvikt før den bare man får den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest firepile

''Folk er så egoistiske i dag så veit jo aldri.. Driter i om naboen med nyresvikt før den bare man får den selv.''

Nå tar det helt av. Skremselpropagandan har tydeligvis virket, og folk flest er vettskremte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Folk er så egoistiske i dag så veit jo aldri.. Driter i om naboen med nyresvikt før den bare man får den selv.''

Nå tar det helt av. Skremselpropagandan har tydeligvis virket, og folk flest er vettskremte.

Er ikke skremselspropaganda. Men når det anbefales å ta den, så gjør jeg det. Sier ikke at alle folk er sånn da.. :) Var satt litt på spissen.

Men bare håper folk som trenger den mest får den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert noen som utnytter det og sniker, men jeg kan ikke få meg til å tro at "folk flest" gjør det...

Nei fpr ikke håpe det. :) Jeg tror alltid godt om folk jeg da, noe jeg ofte har brent meg på desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Uff, for et menneskesyn... Jeg tror de fleste, utenfor risikogruppene, tar vaksinen for å beskytte de som må beskyttes.

''tar vaksinen for å beskytte de som må beskyttes.''

Akkurat _det_ tror jeg ikke så mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert tenkes at noen hysteriske jukser på seg noe for å få tatt vaksinen tidlig, ja... I min kommune vil det nok være vanskelig å jukse slik. En ganske liten kommune der jeg vil tro de fleste på legekontoret vet sånn ca hva som som evt feiler pasientene ;)

Selv er jeg ikke i noen risikogruppe, men har en søster med astma (som skal vaksineres på onsdag) og jobber tett innpå en dame som både har diabetes og er gravid... Jeg er derfor litt usikker på om jeg pga henne bør få tatt vaksinen kjapt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den var tynn

Kan sikkert tenkes at noen hysteriske jukser på seg noe for å få tatt vaksinen tidlig, ja... I min kommune vil det nok være vanskelig å jukse slik. En ganske liten kommune der jeg vil tro de fleste på legekontoret vet sånn ca hva som som evt feiler pasientene ;)

Selv er jeg ikke i noen risikogruppe, men har en søster med astma (som skal vaksineres på onsdag) og jobber tett innpå en dame som både har diabetes og er gravid... Jeg er derfor litt usikker på om jeg pga henne bør få tatt vaksinen kjapt?

En veldig tynn begrunnelse. De fleste omgås mennesker som tilhører risikogruppene i hverdagen så da må jo alle få den. SØstera di er du vel ikke nødt til å være sammen med. Tror neppe den grunnen er god nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig tynn begrunnelse. De fleste omgås mennesker som tilhører risikogruppene i hverdagen så da må jo alle få den. SØstera di er du vel ikke nødt til å være sammen med. Tror neppe den grunnen er god nok.

Jeg bor like ved søsteren min, men vil selvsagt holde meg unna om jeg skulle få influensaen. Damen jeg underviser er jeg mer bekymret for siden hun jo har dobbel risiko for problemer fordi hun både er gravid og har diabetes. Er livredd for å smitte henne om jeg skulle få noe, så det er litt sånn at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre om jeg blir veldig forkjøla og formen ikke er på topp...Men den tid, den sorg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor like ved søsteren min, men vil selvsagt holde meg unna om jeg skulle få influensaen. Damen jeg underviser er jeg mer bekymret for siden hun jo har dobbel risiko for problemer fordi hun både er gravid og har diabetes. Er livredd for å smitte henne om jeg skulle få noe, så det er litt sånn at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre om jeg blir veldig forkjøla og formen ikke er på topp...Men den tid, den sorg ;)

Vil tro det er viktigere at de som er syke får vaksina. Den skal jo hindre at man blir smittet. er nok ikke så lurt å være sammen med syke folk, selv om man har tatt vaksina. Men i første omgang er vaksina til de som er i risikogruppa. Hvis alle som omgås folk i risikogruppa skulle tatt den, kan det ende med at de i risikogruppa ikke får den.. Og det er nok verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er viktigere at de som er syke får vaksina. Den skal jo hindre at man blir smittet. er nok ikke så lurt å være sammen med syke folk, selv om man har tatt vaksina. Men i første omgang er vaksina til de som er i risikogruppa. Hvis alle som omgås folk i risikogruppa skulle tatt den, kan det ende med at de i risikogruppa ikke får den.. Og det er nok verre.

Det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...