Spirello 4 604 0 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 De lager jo kø-system på helsestasjoner for vaksinasjoner.. Det er de i risikogruppa som skal få først. Men de har ingen system som sjekker om man er i risikogruppa eller ikke. Dvs alle som vil kan komme og si de lider av et eller annet.. Tror dere mange vil "jukse" til seg vaksine før de får tilbud? (de som ikke er i risikogruppa) Håper ikke det i hvert fall.. men var bare en tanke som slo meg. Folk er så egoistiske i dag så veit jo aldri.. Driter i om naboen med nyresvikt før den bare man får den selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 ''Folk er så egoistiske i dag så veit jo aldri.. Driter i om naboen med nyresvikt før den bare man får den selv.'' Nå tar det helt av. Skremselpropagandan har tydeligvis virket, og folk flest er vettskremte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello 4 604 0 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 ''Folk er så egoistiske i dag så veit jo aldri.. Driter i om naboen med nyresvikt før den bare man får den selv.'' Nå tar det helt av. Skremselpropagandan har tydeligvis virket, og folk flest er vettskremte. Er ikke skremselspropaganda. Men når det anbefales å ta den, så gjør jeg det. Sier ikke at alle folk er sånn da.. Var satt litt på spissen. Men bare håper folk som trenger den mest får den først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja 10 668 6 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er helt sikkert noen som utnytter det og sniker, men jeg kan ikke få meg til å tro at "folk flest" gjør det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello 4 604 0 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er helt sikkert noen som utnytter det og sniker, men jeg kan ikke få meg til å tro at "folk flest" gjør det... Nei fpr ikke håpe det. Jeg tror alltid godt om folk jeg da, noe jeg ofte har brent meg på desverre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper 12 196 2 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Uff, for et menneskesyn... Jeg tror de fleste, utenfor risikogruppene, tar vaksinen for å beskytte de som må beskyttes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan 55 670 1 426 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er helt sikkert noen som utnytter det og sniker, men jeg kan ikke få meg til å tro at "folk flest" gjør det... Enig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Uff, for et menneskesyn... Jeg tror de fleste, utenfor risikogruppene, tar vaksinen for å beskytte de som må beskyttes. ''tar vaksinen for å beskytte de som må beskyttes.'' Akkurat _det_ tror jeg ikke så mye på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Kan sikkert tenkes at noen hysteriske jukser på seg noe for å få tatt vaksinen tidlig, ja... I min kommune vil det nok være vanskelig å jukse slik. En ganske liten kommune der jeg vil tro de fleste på legekontoret vet sånn ca hva som som evt feiler pasientene Selv er jeg ikke i noen risikogruppe, men har en søster med astma (som skal vaksineres på onsdag) og jobber tett innpå en dame som både har diabetes og er gravid... Jeg er derfor litt usikker på om jeg pga henne bør få tatt vaksinen kjapt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den var tynn 0 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Kan sikkert tenkes at noen hysteriske jukser på seg noe for å få tatt vaksinen tidlig, ja... I min kommune vil det nok være vanskelig å jukse slik. En ganske liten kommune der jeg vil tro de fleste på legekontoret vet sånn ca hva som som evt feiler pasientene Selv er jeg ikke i noen risikogruppe, men har en søster med astma (som skal vaksineres på onsdag) og jobber tett innpå en dame som både har diabetes og er gravid... Jeg er derfor litt usikker på om jeg pga henne bør få tatt vaksinen kjapt? En veldig tynn begrunnelse. De fleste omgås mennesker som tilhører risikogruppene i hverdagen så da må jo alle få den. SØstera di er du vel ikke nødt til å være sammen med. Tror neppe den grunnen er god nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 En veldig tynn begrunnelse. De fleste omgås mennesker som tilhører risikogruppene i hverdagen så da må jo alle få den. SØstera di er du vel ikke nødt til å være sammen med. Tror neppe den grunnen er god nok. Jeg bor like ved søsteren min, men vil selvsagt holde meg unna om jeg skulle få influensaen. Damen jeg underviser er jeg mer bekymret for siden hun jo har dobbel risiko for problemer fordi hun både er gravid og har diabetes. Er livredd for å smitte henne om jeg skulle få noe, så det er litt sånn at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre om jeg blir veldig forkjøla og formen ikke er på topp...Men den tid, den sorg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello 4 604 0 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg bor like ved søsteren min, men vil selvsagt holde meg unna om jeg skulle få influensaen. Damen jeg underviser er jeg mer bekymret for siden hun jo har dobbel risiko for problemer fordi hun både er gravid og har diabetes. Er livredd for å smitte henne om jeg skulle få noe, så det er litt sånn at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre om jeg blir veldig forkjøla og formen ikke er på topp...Men den tid, den sorg Vil tro det er viktigere at de som er syke får vaksina. Den skal jo hindre at man blir smittet. er nok ikke så lurt å være sammen med syke folk, selv om man har tatt vaksina. Men i første omgang er vaksina til de som er i risikogruppa. Hvis alle som omgås folk i risikogruppa skulle tatt den, kan det ende med at de i risikogruppa ikke får den.. Og det er nok verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vil tro det er viktigere at de som er syke får vaksina. Den skal jo hindre at man blir smittet. er nok ikke så lurt å være sammen med syke folk, selv om man har tatt vaksina. Men i første omgang er vaksina til de som er i risikogruppa. Hvis alle som omgås folk i risikogruppa skulle tatt den, kan det ende med at de i risikogruppa ikke får den.. Og det er nok verre. Det er jeg helt enig i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.