rose23 Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 I hele dag har jeg veid bivirkninger mot virkning av antipsykotikumet Zyprexa. Det gode er at hjereaktiviteten har roet seg. Jeg er ikke lenger paranoid og hallusinerer ikke. Impulsiviteten som har drevet meg i alle retninger siste ukene er betydlig dempet. Jeg soveer som en stein om natten. På den andre siden jeg er konstant skrubbsulten, svimmel, slapp, doven og hver en muskel verker i kroppen. Har brukt 15 mg i en uke, og er gått ned til 10 mg. Har ikke fått noe informasjon om hva som er planen. Er det vanlig å slutte når psykosen og de paranoide tankene er borte? Eller at jeg skal ta dem i evigheter? Vet det er vanskelig å svare på, men lurer på hva som er normalt... Har de siste månedene hatt et VELDIG svingende følelsesliv. Glad og sprudlende ene øyblikket, og desperat etter å dø det neste. Jeg er innstilt på å fortsette å ta Remeron som jeg også har begynt på, men liker ikke alle sideeffektene av zyprexa... Kan jeg bli psykotisk igjen om jeg slutter med zyprexaen? 0 Siter
canticle Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 du bør ikke trappe ned uten å konsultere med en psykiater. 0 Siter
rose23 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Skrevet 23. oktober 2009 du bør ikke trappe ned uten å konsultere med en psykiater. Grett nok det. Men det er fredag og ingen psykiatere på jobb. Alternativet med å vente er tre døgn med bomullshode, ulvehunger og muskelsmerter der jeg ikke får gjort annet enn å ligge foran TV-en med store øyner. Jeg er vanligvis en ganske aktiv jente som er i konstant bevegelse. 0 Siter
Gjest lunnia Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Grett nok det. Men det er fredag og ingen psykiatere på jobb. Alternativet med å vente er tre døgn med bomullshode, ulvehunger og muskelsmerter der jeg ikke får gjort annet enn å ligge foran TV-en med store øyner. Jeg er vanligvis en ganske aktiv jente som er i konstant bevegelse. Du tar ditt eget valg, men siden du spør her så skal du få min mening. Ikke slutt med medisiner før du har snakket med psykiateren om det. Kjipt at du har plagsomme bivirkninger, men å bli psykotisk i helga vil være mye verre. Har du en stemningslidelse/bipolar lidelse? Bruker du stemningsstabiliserende? 0 Siter
rose23 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Skrevet 23. oktober 2009 Du tar ditt eget valg, men siden du spør her så skal du få min mening. Ikke slutt med medisiner før du har snakket med psykiateren om det. Kjipt at du har plagsomme bivirkninger, men å bli psykotisk i helga vil være mye verre. Har du en stemningslidelse/bipolar lidelse? Bruker du stemningsstabiliserende? Uff.... Dere har vel rett, likevel steiler 90 prosent av meg når det gjelder å putte i seg mer piller. Det er litt sørgmodig å tenke på at når jeg gjør alt riktig som å ta medisinen min, spise, sove og gå på jobb så slapper alle av. Straks jeg bryter mønsteret får jeg masse oppmerksomhet. Men det er når jeg står i det...- når jeg gjør alt riktig jeg virkelig trenger støtte. Men da klukker alle fornøyd og forlater meg, til det begynner å gå på tverke igjen. Jeg tror mitt største problem her i verden er at verden ikke er forutsigbar.... 0 Siter
Gjest bipolara Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Uff.... Dere har vel rett, likevel steiler 90 prosent av meg når det gjelder å putte i seg mer piller. Det er litt sørgmodig å tenke på at når jeg gjør alt riktig som å ta medisinen min, spise, sove og gå på jobb så slapper alle av. Straks jeg bryter mønsteret får jeg masse oppmerksomhet. Men det er når jeg står i det...- når jeg gjør alt riktig jeg virkelig trenger støtte. Men da klukker alle fornøyd og forlater meg, til det begynner å gå på tverke igjen. Jeg tror mitt største problem her i verden er at verden ikke er forutsigbar.... 'Straks jeg bryter mønsteret får jeg masse oppmerksomhet. Men det er når jeg står i det...- når jeg gjør alt riktig jeg virkelig trenger støtte.' Hvorfor er det så viktig at andre støtter deg eller gir deg oppmerksomhet rundt dette? Kan du ikke for din egen del ta de valgene som du vet er mest fornuftige? Ta ansvar for å takle din egen sykdom og ditt eget liv. :-) 0 Siter
rose23 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Skrevet 23. oktober 2009 'Straks jeg bryter mønsteret får jeg masse oppmerksomhet. Men det er når jeg står i det...- når jeg gjør alt riktig jeg virkelig trenger støtte.' Hvorfor er det så viktig at andre støtter deg eller gir deg oppmerksomhet rundt dette? Kan du ikke for din egen del ta de valgene som du vet er mest fornuftige? Ta ansvar for å takle din egen sykdom og ditt eget liv. :-) Jeg klarer meg stort sett greit. Har vært i arbeid stor sett kontinuerlig siden jeg var 20 år. Men kanskje er den min kjærlighetsløse barndom uten trygge rammmer som gjør meg syk i dag. Jeg står i det meste år etter år føler jeg, oppfører meg perfekt, har en kkarriere som topper det meste. Samtidig...Jeg har et enorm behov for kontroll og trygghet... noe jeg finner i sulten. Samtidig... jeg vil ikke være syk og svak. Ikke godt å si hva jeg vil elller mener. 0 Siter
Detaind Skrevet 23. oktober 2009 Skrevet 23. oktober 2009 Har ikke peiling på psykoser og zyprexa.. Vet bare av erfaring at man kan få sykt med abstinenser på den om man bråslutter, så vil nå virkelig ikke anbefale deg å gjøre det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.