Gjest pandemi? 0 0 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jorden er snart overbefolket av oss mennesker, og jeg lurer på om disse pandemiene som rammer oss kan være naturens måte å få ned befolkningen på? At det rett og slett er naturlig seleksjon, der den sterkeste overlever? Vi vet jo ikke hva bivirkningene av denne vaksinen er på sikt. Det har dødd et fåtall mennesker i Norge pga svineinfluensa hittil. Hvor mange har i samme tidsrom dødd pga andre sykdommer? Jeg frykter medias opphausing av denne sykdommen bare gjør folk hystersiske, men kan vi egentlig kjempe mot naturen?? Ikke dermed sagt at vi ikke skal ta oss av de som er syke, og evnt vaksinere, men hvis dette er naturens måte å få bremset befolkningen på, hva kan vi da stille opp med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin 13 799 420 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 ''Jorden er snart overbefolket av oss mennesker, og jeg lurer på om disse pandemiene som rammer oss kan være naturens måte å få ned befolkningen på'' Naturen har ikke egen vilje, men det fins mekanismer i naturen. ''At det rett og slett er naturlig seleksjon, der den sterkeste overlever'' En mekanisme er naturlig utvalg (Darwin) som går ut på at det fødes flere individer en hva som kan vokse opp, egenskaper går i arv og at de idividene som er best tilpasset miljøet har størst evne til å overleve. ''Jeg frykter medias opphausing av denne sykdommen bare gjør folk hystersiske, men kan vi egentlig kjempe mot naturen??'' Her fremlegger du igjen naturen som om den skulle ha en menneskelig vilje, som jeg syns blir litt feil. Hvis du tenker på krefter i naturen som jordskjelv, vulkanutbrudd og lignende er jeg mer enig. Det er vanskelig å forhindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoggle 0 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Man skulle tro at mange som jobber hos NAV er darwinister iallefall. Bare den sterkeste holder ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.