Gå til innhold

Svineinfluensa-naturens seleksjon??

Gjest pandemi?
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest pandemi?

Jorden er snart overbefolket av oss mennesker, og jeg lurer på om disse pandemiene som rammer oss kan være naturens måte å få ned befolkningen på?

At det rett og slett er naturlig seleksjon, der den sterkeste overlever?

Vi vet jo ikke hva bivirkningene av denne vaksinen er på sikt.

Det har dødd et fåtall mennesker i Norge pga svineinfluensa hittil. Hvor mange har i samme tidsrom dødd pga andre sykdommer?

Jeg frykter medias opphausing av denne sykdommen bare gjør folk hystersiske, men kan vi egentlig kjempe mot naturen??

Ikke dermed sagt at vi ikke skal ta oss av de som er syke, og evnt vaksinere, men hvis dette er naturens måte å få bremset befolkningen på, hva kan vi da stille opp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cathlin

''Jorden er snart overbefolket av oss mennesker, og jeg lurer på om disse pandemiene som rammer oss kan være naturens måte å få ned befolkningen på''

Naturen har ikke egen vilje, men det fins mekanismer i naturen.

''At det rett og slett er naturlig seleksjon, der den sterkeste overlever''

En mekanisme er naturlig utvalg (Darwin) som går ut på at det fødes flere individer en hva som kan vokse opp, egenskaper går i arv og at de idividene som er best tilpasset miljøet har størst evne til å overleve.

''Jeg frykter medias opphausing av denne sykdommen bare gjør folk hystersiske, men kan vi egentlig kjempe mot naturen??''

Her fremlegger du igjen naturen som om den skulle ha en menneskelig vilje, som jeg syns blir litt feil. Hvis du tenker på krefter i naturen som jordskjelv, vulkanutbrudd og lignende er jeg mer enig. Det er vanskelig å forhindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...