Gå til innhold

Almennleger som overprøver psykiateren min


Gjest julebrusen

Anbefalte innlegg

Gjest julebrusen

Jeg har opplevet flere ganger leger som prøver å overkjøre psykiateren min når de hører at jeg bruker AD,Stemningstabiliserende og sovetabletter.

De kjenner ingen ting til sykehistorien min, den eneste informasjonen de har er at jeg er henvist til psykiater og at jeg svarer når de spør om jeg bruker noen medisiner.

På småsteder i Norge finnes det ikke fastleger, det er den ene vikaren etter den andre og slik har det vært i alle år her. Den ene legen sa feks at vi seponerer medisinen din, til tross for at jeg ikke var der i noe ærend som har noe med psykiatri og gjøre. Eller når jeg kommer med mageproblemer og legen en ny selvsagt spør er du egentlig deprimert nå, trenger du disse medisinene?

Er dette uproffesjonelt og arogant?

Dette har medført at jeg aldri oppsøker vanlig lege, lurer jeg på noe har psykiateren min alltid et svar da han også har vært allmenlege tidligere i livet. Bruker selvsagit ikke tiden på ting som ikke har psykiatri og gjøre, men vi avser noen minutter til

det når det er nødvendig. Jeg stoler kun på psykiateren min pga av allmenlegenes overkjøring på områder de ikke har peiling på, Min hjertekarsykdom feks behandler psykiateren min etter epikrise fra kardiolog. Tar blodprøver, måler blodtrykk og skriver ut medisiner.

Synes det er leit at fastlegene gjør at jeg ikke oppsøker dem for å sjekke helsa, de hadde aldri uansett hatt tid til å høre på sykehistorien min hvis jeg hadde fortalt den, mine konsultasjoner pleier sjelden å overskride 15 min hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

''Er dette uproffesjonelt og arogant?''

Ja, det synes jeg.

Men du burde ikke la det forhindre deg i å få sjekket helsen din! Si bestemt at du er godt fornøyd med din medisinering, og det er ikke derfor du er hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er uproffesjonelt og arrogant. Forstår godt du blir mektig lei av dette.

En slik oppførsel kan fort pulverisere tilliten til legen. Er h*n så overfladisk og korttenkt på et område, hvordan er det da med resten?

Flott at du har en psykiater som forstår denne situasjonen og tar seg av de viktigste allmenlegebitene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...