Gå til innhold

Hva er det med ham?


Gjest merkelige greier

Anbefalte innlegg

Gjest merkelige greier

Har en sønn på 14 år som har slitt veldig sosialt og har diagnosen adhd og angst. Nå er det andre gangen jeg tar ham i å ha bestilt kondomer. Dette er fordi dem er gratis sier han. Han er svært sjenert og litt tilbakestående (sjelden kontakt med andre) så at han har noe seksuell omgang nekter jeg å tro. Han har nettopp hatt seksuell undervisningstime på skolen og der hadde de fortalt at man kan få testet seg for klamydia gratis. Det tok 2 dager så kommer et urinprøve rør med navn og fødselsdatoen hans på og et skjema med spørsmål som han skal sende tilbake for å sjekke seg for klamydia. Kjenner jeg blir stresset på hans vegne over alt dette, misforstår han sånn at han tror han må teste seg eller er det nysgjerrighet tror du? Eller tror han at han kan være smittet etter at han selv forgrep seg på et lite barn? (Psykologen sier det ikke er gjentakelsesfare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres jo ut til å være veldig interessert i sex og slike ting da, men det er jo ikke helt unormalt for alderen akkurat. At en 14-åring bestiller gratis kondomer for å se nærmere på sakene og kanskje prøve dem på seg selv er nok helt normalt.

Men som du er inne på så har han jo en forhistorie og jeg skjønner at du blir urolig av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror han er overopptatt / fiksert på sex.

Hvordan psykologen kan konkludere som det er gjort, forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...