Gå til innhold

paranoid/mistenksom


Gjest sjelami

Anbefalte innlegg

Gjest sjelami

Når går mistenksomhet over i paranoiditet?

Jeg går og er mistenksom om dagen - jeg tør/vil ikke gå ut på tur da jeg føler/vet at alle tenker/snakker stygt om meg til andre.

de vil meg vondt - jeg vet bare ikke hvordan enda..

Jeg er såpass nå at jeg mistenker barnet mitt for å gjøre det samme og jeg VET at det ikke er sunt. h*n skal til den andre forelderen ganske snart så sendte h*n ut for å leke frem til da.

er dette mistenksomhet eller er det gått over i paranoiditet`?

Hva kan jeg gjøre for å minske denne mistenksomheta - går på AP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

"er dette mistenksomhet eller er det gått over i paranoiditet`?" Det har gått langt over grensen for paranoiditet. Du trenger medikamentell hjelp, kontakt din primærlege. Må være forferdelig smertefullt å ha det slik som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ku-bjelle

Dette er paranoia. Du bør øke dosen AP. Håper du har kontakt med en psykiater.

Jeg har selv sagt til min lege at jeg tror alle misliker meg og ser på meg som en boms, men han sa bare javel. Jeg trenger en psykiater ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solkinn

Jeg har selv sagt til min lege at jeg tror alle misliker meg og ser på meg som en boms, men han sa bare javel. Jeg trenger en psykiater ser jeg.

Kommunikasjon er kompliserte greier. Jeg kan se at en hektisk primærlege ikke kan fange opp de paranoide tilbøyelighetene en pasient har ved muntlig tale. Da må en litt mer inngående til bunns i ting, og dessverre kan en lett bare oppfatte det som depressive trekk og lav selvfølelse. Ved skriftlig fremføring er det til tider lett å lese på og mellom linjene. Jeg tror at hadde du skrevet ned hvordan du har det og vist han det så ville han lettere ha sett det, selv om han ikke er psykiater. Jeg kan lett se det i mange tilfeller ved lesing av innleggene her, selv om jeg hverken er lege eller fagperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjelami

Dette er paranoia. Du bør øke dosen AP. Håper du har kontakt med en psykiater.

Nei, jeg har ikke behandler(psyk.sykepleier) lenger - slutta på onsdag, ikke fått noen erstatter-skulle klare meg med noen kommunale ansatte(trur det er det de er)

Ikke styrer jeg medisiner selv, det er helg og jeg får da ikke økt dosen noe. men det gjør vel ingenting noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, jeg har ikke behandler(psyk.sykepleier) lenger - slutta på onsdag, ikke fått noen erstatter-skulle klare meg med noen kommunale ansatte(trur det er det de er)

Ikke styrer jeg medisiner selv, det er helg og jeg får da ikke økt dosen noe. men det gjør vel ingenting noen dager.

Det er ok å vente til mandag med doseendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bipolar i sjela

Det er ok å vente til mandag med doseendring.

Ok! Takk for superraskt svar!

(sendte barnet til den andre forelderen tidligere i ettermiddag - det har det ikke bra hos meg nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solkinn

Ok! Takk for superraskt svar!

(sendte barnet til den andre forelderen tidligere i ettermiddag - det har det ikke bra hos meg nå)

Jeg håper du snart får det bedre med deg selv og med barnet ditt. Godt å se at du ivaretar ditt foreldreansvar og sørger for barnets beste i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...