Gå til innhold

Ung ufør


Gjest Maniana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest men nav er jo ...

Jeg fikk i allefall etterbetalt fra den dagen jeg sendte inn søknaden.

''Jeg fikk i allefall etterbetalt fra den dagen jeg sendte inn søknaden''

???

Skulle de ikke behandle den søknaden først da? Rart du fikk penger _før_ de behandlet søknaden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg fikk i allefall etterbetalt fra den dagen jeg sendte inn søknaden''

???

Skulle de ikke behandle den søknaden først da? Rart du fikk penger _før_ de behandlet søknaden...

...etterbetalt, står det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Jeg fikk i allefall etterbetalt fra den dagen jeg sendte inn søknaden''

???

Skulle de ikke behandle den søknaden først da? Rart du fikk penger _før_ de behandlet søknaden...

Hun fikk etterbetalt etter at søknaden ble behandlet, fra den datoen søknaden ble sendt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tiramiso

''Jeg fikk i allefall etterbetalt fra den dagen jeg sendte inn søknaden''

???

Skulle de ikke behandle den søknaden først da? Rart du fikk penger _før_ de behandlet søknaden...

Hun mente antagelig at hun fikk utbetalt trygd fra den dato hun søkte, når hun først fikk et vedtak. Feks søkte hun i januar 2009 og fikk vedtak i september 2009 så fikk hun også utbetalt trygd for perioden januar - august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Host host

''Jeg fikk i allefall etterbetalt fra den dagen jeg sendte inn søknaden''

???

Skulle de ikke behandle den søknaden først da? Rart du fikk penger _før_ de behandlet søknaden...

Ikke så rart siden Ung Ufør er noe man hadde krav på fra den dagen man ble ufør. Det er NAV sin feil om de ikke innvilget Ung Ufør sammen med uføretrygden. Sku tro at man fikk etterbetalt fra dagen man ble ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Jeg fikk i allefall etterbetalt fra den dagen jeg sendte inn søknaden.

Det fikk jeg også,men har hørt om folk som har fått etterbetalt flere hundre tusen,synes det er litt rart. Min sykdom gikk langt tilbake,på papiret var jeg syk fra 16 års alderen...men vet jo det var lenge før det. Likevel fikk jeg ikke noe etterbetaling,og blir litt "paranoid",tenker "Er ikke rart nav var så snill med meg da,hvis jeg egentlig skulle hatt penger jeg ikke har fått". For alle har virkelig behandlet meg fint,det har de foressten i psykiatrien også. Vet innerst inne at de ville hjelpe meg,og de gjorde jo også det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Host host

Det fikk jeg også,men har hørt om folk som har fått etterbetalt flere hundre tusen,synes det er litt rart. Min sykdom gikk langt tilbake,på papiret var jeg syk fra 16 års alderen...men vet jo det var lenge før det. Likevel fikk jeg ikke noe etterbetaling,og blir litt "paranoid",tenker "Er ikke rart nav var så snill med meg da,hvis jeg egentlig skulle hatt penger jeg ikke har fått". For alle har virkelig behandlet meg fint,det har de foressten i psykiatrien også. Vet innerst inne at de ville hjelpe meg,og de gjorde jo også det.

Var slik i gamle dager ja. Hvis man fikk innvilget ung ufør når man var 30 fikk man etterbetalt fra man var 26 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Var slik i gamle dager ja. Hvis man fikk innvilget ung ufør når man var 30 fikk man etterbetalt fra man var 26 tror jeg.

Ok. Så det er ikke sånn lenger?

Har hørt om tilfeller nylig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Host host

Ok. Så det er ikke sånn lenger?

Har hørt om tilfeller nylig..

Nei desverre. Kjente til en som trodde det var slik fortsatt, men han ble ganske så skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slik i gamle dager ja. Hvis man fikk innvilget ung ufør når man var 30 fikk man etterbetalt fra man var 26 tror jeg.

Jeg fikk etterbetalt fra jeg var 36 for 10 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Host host

Jeg fikk etterbetalt fra jeg var 36 for 10 år siden.

Han jeg kjente var under 30 da han fikk innvilget ung ufør, og trodde at han fikk etterbetalt fra 26 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maniana

Nei desverre. Kjente til en som trodde det var slik fortsatt, men han ble ganske så skuffet.

Ok,da blir de nok skuffet de jeg kjenner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Host host

Ok,da blir de nok skuffet de jeg kjenner også.

Ja de blir nok det. Er ikke noe gøy å gå å vente på første utbetaling og så se at den er noen ti-tusen mindre enn hva man trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ok,da blir de nok skuffet de jeg kjenner også.

Jeg tror det er tak på 3 års etterbetaling. Jeg skal ikke si det sikkert, men mtp etterbetalingen jeg har fått så stemmer det noenlunde med 3 år tilbake i tid. Har ikke fått brev om vedtaket enda, så jeg vet det ikke sikkert.

Men jo, etterbetaling blir gitt dersom en oppfyller kravene til NAV, men hvor langt tilbake er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Host host

[quote name=Shira :o)' timestamp='1256418260' post='4237355]

Jeg tror det er tak på 3 års etterbetaling. Jeg skal ikke si det sikkert, men mtp etterbetalingen jeg har fått så stemmer det noenlunde med 3 år tilbake i tid. Har ikke fått brev om vedtaket enda, så jeg vet det ikke sikkert.

Men jo, etterbetaling blir gitt dersom en oppfyller kravene til NAV, men hvor langt tilbake er jeg ikke sikker på.

Nope, regelen om etterbetaling er slettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Nope, regelen om etterbetaling er slettet!

Å? Når da? Det er vel kanskje 6 mnd siden jeg fikk etterbetaling, men av diverse grunner har jeg ikke fått vedtaket og sett selve utregningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ung-ufør

''Jeg fikk i allefall etterbetalt fra den dagen jeg sendte inn søknaden''

???

Skulle de ikke behandle den søknaden først da? Rart du fikk penger _før_ de behandlet søknaden...

Som andre her også skriver, jeg fikk etterbetalt ETTER at søknaden ble innvilget, som etterbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...