Gå til innhold

Skal vi stille klokka


Gjest I natt?

Anbefalte innlegg

Bakover? Nei tar du nok feil. Den skal en time frem! En god huskeregel er når hagestolene går inn skal klokken frem, og omvendt.

Det er når hagestolene skal frem at klokka skal frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den skal stilles i natt.

Klokka skal alltid stilles mot nærmeste sommer. Altså om høsten skal den stilles bakover, og om våren framover.

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakover? Nei tar du nok feil. Den skal en time frem! En god huskeregel er når hagestolene går inn skal klokken frem, og omvendt.

Man stiller alltid klokka en time mot årets sommer. Altså om våren en time frem = døgnet blir en time kortere og om høsten en time tilbake = døgnet blir en time lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest genial huskeregel

Etter at jeg lærte følgende regel har jeg aldri vært i tvil.

Om våren setter vi hagemøblene frem og om høsten setter vi dem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg lærte følgende regel har jeg aldri vært i tvil.

Om våren setter vi hagemøblene frem og om høsten setter vi dem tilbake.

Den var da mye vanskeligere enn min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg lærte følgende regel har jeg aldri vært i tvil.

Om våren setter vi hagemøblene frem og om høsten setter vi dem tilbake.

Spring = vår

Om våren springer vi fremover. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest genial huskeregel

Den var da mye vanskeligere enn min.

Smaken er som baken - delt :) Det som funker for deg funker nødvendigvis ikke for meg ;) Men jeg vet ihvertfall at man ikke setter hagemøblene frem om høsten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var da mye vanskeligere enn min.

For meg er det lettest å huske på den gangen for mange år siden jeg skyndte meg som en gal for å rekke et tog fra Trondheim - var stressa på bussen ned til stasjonen, løp som en gal for å rekke å kjøpe billett, for så å oppdage at jeg var én time for tidlig på'n opg derfor rakk en kaffekopp før toget gikk...;-)

Jeg var da glad for at jeg hadde glemt å stille klokka i september (som det var den gangen) og ikke i mars...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...