Gå til innhold

Alternativer til antabus? Må ha hjelp nå!


Gjest Dere kjenner meg sikkert igjen likevel...

Anbefalte innlegg

Gjest Dere kjenner meg sikkert igjen likevel...

Jeg strever skikkelig med å holde meg unna alkohol om dagen. MÅ nærmest drikke for å få sove, og jeg har lette abstinenssymptomer dagen derpå. Det er kommet dit at jeg ikke drikker for å kose meg, men fordi jeg føler jeg må. Merker at jeg nå tåler mer, og at jeg ikke blir fylleskjuk på vanlig måte med tømmermenn og slikt - noe jeg avgjort ble før etter en rangel. En 3l vinkartong holder i 3-4 dager. En sixpack med øl (0,5 bokser) har jeg null problem med å få i meg på kort tid i løpet av en kveld. Jeg er i en vond sirkel nå. Blir veldig stressa nå når jeg ikke har noe i huset. Har noe Nozinan fra gammalt av liggende som jeg seff kan sove på, men de blir jeg "fyllesjuk" av. Har hatt det sånn med daglig drikking i tre uker nå, og rimelig hyppige drikkekvelder et par mnd før det). Høres kanskje ikke så ille ut, men jeg er redd for at det vil bli verre. Drikker kun på kvelden, plager ingen med det. Sitter aleine og føler meg utrolig patetisk. Drikke på dagtid gjør jeg nesten aldri. Men jeg blir gal av skjelvingen og hjertebanken... Svimmelhet, små rykninger, rykninger...Folk ser at jeg skjelver på fingrene, og det er flaut! Muskelverk får jeg også. Vond sirkel igjen fordi alkoholrusen er muskelavslappende :(. Om det bare fantes en ufarlig pille som ga samme effekten uten bivirkninger.

Overreagerer jeg på mitt eget forbruk? Jeg er der at jeg VIL slutte, men har skikkelig problemer med å motstå når kvelden kommer og jeg endelig kan få fri fra det ubehaget. Det hjelper jo med Vival mot den skjelvingen og det, men jeg vil ikke bli avhengig at det også!!! Jeg gjemmer problemet mitt for andre. Kommer det folk på besøk, så er det å få vekk ølbokser og vinkartonger så ingen ser det. Psykologen og psykiateren min vet at eg er litt "glad i" alkohol, men jeg var dum nok til å glatte over det hele. Jeg har hatt perioder før, men ikke så intenst .Det har kanskje vart en uke, også ferdig med det...

Jeg tenker på Antabus, men ser av felleskatalogen at det er kontraindisert ved epilepsi. Finnes det alternativer som kan brukes? Og finnes det noe annet enn benzo jeg kan ta for å fungere bedre på dagtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trooghåp

istedenfor å drikke på kvelden å sitte og synes synd på deg sjæl...så ta deg en tur på ett AA møte.Der treffer du dine likesinnende. Hør hva de sier: da tenker jeg du får noe å tenke over! Der får du den beste hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

istedenfor å drikke på kvelden å sitte og synes synd på deg sjæl...så ta deg en tur på ett AA møte.Der treffer du dine likesinnende. Hør hva de sier: da tenker jeg du får noe å tenke over! Der får du den beste hjelpen!

Du har ikke peiling på alkoholproblemer ser jeg. Alkoholikere sitter ikke hjemme og synes synd på seg selv, men drikker fordi de har det som i gamle dager ble kalt "hjernebetennelse". Man drikker altså fordi det er noe som plager en slik at alkoholen er en medisin, en dårlig en sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slutte helt eller kutte ned drastisk.

http://www.vangseter.no/ er et alternativ til antabus!

Et godt alternativ for fremtiden. Klare å slutte helt. Alternativet er ikke piller, men å stå i det.....en investering for fremtiden.

Slik du holder på, kan det ende riktig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

Du har ikke peiling på alkoholproblemer ser jeg. Alkoholikere sitter ikke hjemme og synes synd på seg selv, men drikker fordi de har det som i gamle dager ble kalt "hjernebetennelse". Man drikker altså fordi det er noe som plager en slik at alkoholen er en medisin, en dårlig en sådan.

Hvorfor drikker man? Må det alltid være en årsak til det?

Alkoholikeren må ha Alkoholen..akkurat som narkomane må ha stoff!

ja..bruker man alkoholen som medisin, da er man ut å kjøre! ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trooghåp

Dumt jeg ikke leste hele innlegget ditt.Beklager!

Ser nå,at du går hos Psykolog og Psykriater!

Hva med å fortelle sannheten ...hvorfor skjule problemet ditt?

Hjelpen sitter foran deg !

Anbefaler allikevel AA møter, som er på kveldene de fleste steder,

Der treffer du mange flotte mennesker, som hjelper deg og som

du kan hjelpe med ditt nærvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...