Gå til innhold

Noen her som har bodd i USA?


Gjest Host host

Anbefalte innlegg

Gjest tordensky

Norge var "verdens beste land å leve i" også før finanskrisen, faktisk i enda større grad, men også da ville en gjennomsnittsnordmann oppleve at levestandarden øker ved å flytte til usa.

Du må nå se at vi har et mere rettferdig system i Norge vel? I USA er det veldig mange som er veldig fattige, den fattigdommen har jeg ikke sett i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har feriert der og kjenner godt flere som bor/har bodd der. (Bl.a. gubben.)

Det er mye større forskjeller i USA. De fattige er veldig fattige, og de rike veldig rike. Du må også betale alt selv. Det finnes ikke ordninger for offentlig (nesten gratis) lege/sykehus osv.

Det er også store forskjeller rundt omkring i landet på hvordan folk lever. Det er jo et digert land.

Jeg har inntrykk av at det er veldig mye stress og kriminalitet i de større byene. (Jeg hører jo at gubben forteller at den ble myrdet, og den døde i overdose osv. Og dette er blandt hans nære venner den gang han bodde der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...