Gjest best wishes 0 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 ok, dette er kanskje det teiteste spørsmålet, men noe jeg lurer på. De som blir født kl 03 i natt blir da egentlig født kl 02, men klokken er da 02 to ganger fordi vi stiller klokka tilbake. Så Fru Olsen som døde kl 0215, døde hun under første eller andre gang klokken var 0215? var dette forståelig eller bare vrøl? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forståelig nok 0 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Da må en nesten spørre. om det var før eller etter stilling av klokke. Hvis det i det hele tatt skulle være av viktighet da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Megler Smekk 0 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 ''Så Fru Olsen som døde kl 0215, døde hun under første eller andre gang klokken var 0215?'' Hun døde, men stod opp fra de døde én time senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neela 0 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Interessant spørsmål. Det er sånt jeg kan finne på å lure på selv Har dessverre ikke noe godt svar å bidra med da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest senter for tid 0 0 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Er egentlig ikke sikker på dette, blir litt på samme måten som de som er født når det er skuddår? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the green lady 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Er egentlig ikke sikker på dette, blir litt på samme måten som de som er født når det er skuddår? Fetteren min er født 29. februar og jeg ser ikke hvordan det kan skape forvirring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the green lady 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det kan vel være enten eller, men jeg ser ikke på det som viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximia 834 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det vet jeg ikke, men toget står på den aktuelle stasjonen den kommer til og venter 1 time når klokka skrus tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Da må en nesten spørre. om det var før eller etter stilling av klokke. Hvis det i det hele tatt skulle være av viktighet da... å avgjøre tidspunkt for fødsel og død er vel ganske vesentlig på et sykehus? feks tidspunkt for når en pasient har fått et livnødvendig legemiddel, eller hvor lenge et gjenopplivningsforsøk har vart. Kan få store konsekvenser å bomme på klokkeslettet i mange tilfeler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina 906 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva med tvillinger hvor den første blir født 02.45 og den andre 02.15. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest senter for tid 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Fetteren min er født 29. februar og jeg ser ikke hvordan det kan skape forvirring Han feirer vel bursdag hvert 4. år da? :-) Blir jo ikke så fort gammel på den måten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva med tvillinger hvor den første blir født 02.45 og den andre 02.15. ja hvem er da eldst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the green lady 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Han feirer vel bursdag hvert 4. år da? :-) Blir jo ikke så fort gammel på den måten. Vi syntes det var kjempemorsomt da vi var barn å fortelle han at han var "bare" 4 år osv. Han blir femti til neste år og vi kan sikkert tøyse med at det er fint å kunne hoppe over den alderen og forbli ung:-) Dette er uansett ikke noe som har noensinne forvirret oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor 15 790 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det vet jeg ikke, men toget står på den aktuelle stasjonen den kommer til og venter 1 time når klokka skrus tilbake. Hva gjør de når klokken stilles frem, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the green lady 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 ja hvem er da eldst? Den som kommer først er eldst. Vil tro at det blir registrert slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 831 5 418 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva gjør de når klokken stilles frem, da? Når klokken stilles frem er det jo en time som forsvinner, ergo er det ingen som fødes eller dør i en time som ikke eksisterer. Nå på høsten er det jo en time som faktisk gjentar seg selv og eksisterer to ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes 0 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Når klokken stilles frem er det jo en time som forsvinner, ergo er det ingen som fødes eller dør i en time som ikke eksisterer. Nå på høsten er det jo en time som faktisk gjentar seg selv og eksisterer to ganger. men toget må jo kjøre veldig fort for å ta igjen forspranget når en time forsvinner eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina 906 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 ja hvem er da eldst? Det må jo bli den som ble født først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan 55 681 1 429 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 men toget må jo kjøre veldig fort for å ta igjen forspranget når en time forsvinner eller? Det glir vel bare inn som en av mange forsinkelser, skulle jeg tro...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor 15 790 0 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Når klokken stilles frem er det jo en time som forsvinner, ergo er det ingen som fødes eller dør i en time som ikke eksisterer. Nå på høsten er det jo en time som faktisk gjentar seg selv og eksisterer to ganger. Mitt spørsmål gjaldt togene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.