Gå til innhold

De som dør eller blir født når vi stiller klokka


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

ok, dette er kanskje det teiteste spørsmålet, men noe jeg lurer på.

De som blir født kl 03 i natt blir da egentlig født kl 02, men klokken er da 02 to ganger fordi vi stiller klokka tilbake. Så Fru Olsen som døde kl 0215, døde hun under første eller andre gang klokken var 0215?

var dette forståelig eller bare vrøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest forståelig nok

Da må en nesten spørre. om det var før eller etter stilling av klokke. Hvis det i det hele tatt skulle være av viktighet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

''Så Fru Olsen som døde kl 0215, døde hun under første eller andre gang klokken var 0215?''

Hun døde, men stod opp fra de døde én time senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the green lady

Er egentlig ikke sikker på dette, blir litt på samme måten som de som er født når det er skuddår?

Fetteren min er født 29. februar og jeg ser ikke hvordan det kan skape forvirring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest best wishes

Da må en nesten spørre. om det var før eller etter stilling av klokke. Hvis det i det hele tatt skulle være av viktighet da...

å avgjøre tidspunkt for fødsel og død er vel ganske vesentlig på et sykehus? feks tidspunkt for når en pasient har fått et livnødvendig legemiddel, eller hvor lenge et gjenopplivningsforsøk har vart. Kan få store konsekvenser å bomme på klokkeslettet i mange tilfeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest senter for tid

Fetteren min er født 29. februar og jeg ser ikke hvordan det kan skape forvirring

Han feirer vel bursdag hvert 4. år da? :-) Blir jo ikke så fort gammel på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the green lady

Han feirer vel bursdag hvert 4. år da? :-) Blir jo ikke så fort gammel på den måten.

Vi syntes det var kjempemorsomt da vi var barn å fortelle han at han var "bare" 4 år osv. Han blir femti til neste år og vi kan sikkert tøyse med at det er fint å kunne hoppe over den alderen og forbli ung:-)

Dette er uansett ikke noe som har noensinne forvirret oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ikke, men toget står på den aktuelle stasjonen den kommer til og venter 1 time når klokka skrus tilbake.

Hva gjør de når klokken stilles frem, da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør de når klokken stilles frem, da? ;)

Når klokken stilles frem er det jo en time som forsvinner, ergo er det ingen som fødes eller dør i en time som ikke eksisterer. Nå på høsten er det jo en time som faktisk gjentar seg selv og eksisterer to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Når klokken stilles frem er det jo en time som forsvinner, ergo er det ingen som fødes eller dør i en time som ikke eksisterer. Nå på høsten er det jo en time som faktisk gjentar seg selv og eksisterer to ganger.

men toget må jo kjøre veldig fort for å ta igjen forspranget når en time forsvinner eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men toget må jo kjøre veldig fort for å ta igjen forspranget når en time forsvinner eller? ;)

Det glir vel bare inn som en av mange forsinkelser, skulle jeg tro...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når klokken stilles frem er det jo en time som forsvinner, ergo er det ingen som fødes eller dør i en time som ikke eksisterer. Nå på høsten er det jo en time som faktisk gjentar seg selv og eksisterer to ganger.

Mitt spørsmål gjaldt togene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...