willow Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Noen som vet hva jeg kan gjøre med vond rygg og hofte? Har siden tirsdag hatt ganske så vondt i korsryggen, og hoftene. Det stråler tidvis ganske langt ned i bena. Undrer litt på om det er treninga som har gjort det. For to og en halv uke siden tok jeg en pilates-time som satte seg ganske hardt i hoftene, men etter en uke gikk det over. Da jeg nok en gang trente på mandagen som var, ble smertene mer intense. Da hadde jeg egentrening pluss en liten spinning-time. Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Tør ikke trene, men går litt tur. Føler kroppen har blitt skikkelig kjerring. Har ikke oppsøkt lege,da jeg faktisk var der i det lille mellomrommet kroppen føltes ok (isnt it ironic).... Nå er jeg blakk også, så jeg kan ikke betale for en eventuell legetime...ikke før etter tiende november :/ Noen gode råd? 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Kan du ikke betale for legetimen får du en giro. Ingen kan nekte deg legebehandlig når du er syk. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har akkurat vært på rygg-kurs og lært at det ide aller fleste tilfeller er musklene som er blitt "irriterte" og står i krampe. Altså de små musklene innimellom ryggvirvlene og hoftebein. Eneste vettuge tipset jeg fikk ang hva man skulle gjøre med det var at man ihvertfall ikke burde legge seg ned, men prøve å holde seg i bevegelse. Noen synes varme hjelper, mens andre synes nedising hjelper. Fysioterapi og kiropraktor kan hjelpe til å løse det opp. Jeg tror jeg hadde vært litt forsiktig med samme type øvelser som gjorde at du fikk vondt, men gå tur og trene forsiktig går sikkert bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.