Gå til innhold

Klokka

cathlin
 Del

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest majas mamma

Klokka er nå10.39. Vi har skrudd klokka en time tilbake. Det vil si at vi i natt har fått en time mer søvn enn vanlig. Vi har fått tilbake den timen vi mistet i vår da vi skrudde klokka en time frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin

Den er 10:41, og vi har fått en time.

Ok. Så da er den skrudd tilbake, blir det vel. Blir forvirra fordi klokka på mobilen min må ha ordnet opp uten at jeg har gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin

Klokka er nå10.39. Vi har skrudd klokka en time tilbake. Det vil si at vi i natt har fått en time mer søvn enn vanlig. Vi har fått tilbake den timen vi mistet i vår da vi skrudde klokka en time frem.

Rart. Fordi jeg våknet til samme tid som jeg har gjorde i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Mobilen og pc'n din har sannsynligvis stilt seg selv i løpet av natten, ellers kan du bare sjekke tv-klokka.

Vi har forøvrig fått en time ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cathlin

Mobilen og pc'n din har sannsynligvis stilt seg selv i løpet av natten, ellers kan du bare sjekke tv-klokka.

Jo, de har gjort det helt av seg selv. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoggle

Ok. Så da er den skrudd tilbake, blir det vel. Blir forvirra fordi klokka på mobilen min må ha ordnet opp uten at jeg har gjort noe.

Ja teknologien er fantastisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fresja

PCen har som vanlig endret klokkeslettslett, men mobilen har som vanlig ikke endret klokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

PCen har som vanlig endret klokkeslettslett, men mobilen har som vanlig ikke endret klokken.

Hos meg endrer både laptop, stasjonær pc og mobil seg av seg selv. Praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan

Tips til hvordan du kan huske hvilken vei klokka skal stilles om høsten og våren, er å tenke seg at det er om å gjøre å skynde seg inn i sommertida (derfor stilles den en time FRAM om våren), og at vi vil holde på sommeren så lenge som mulig (derfor stiller vi en time TILBAKE om høsten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin

Tips til hvordan du kan huske hvilken vei klokka skal stilles om høsten og våren, er å tenke seg at det er om å gjøre å skynde seg inn i sommertida (derfor stilles den en time FRAM om våren), og at vi vil holde på sommeren så lenge som mulig (derfor stiller vi en time TILBAKE om høsten).

Det er så mye lettere å spørre her enn å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban

Huskeregel:

Hvis det er noe du skal rekke, er det vinter-> sommer, slik at du må stå opp enda tidligere. Altså om våren. Klokka stilles en time fram mot årets sommer, du mister en time og står opp mens det uansett er lyst.

Hvis det er noe du ser fram til, er det sommer->vinter, slik at du må vente en ekstra time. Altså om høsten. Klokka stilles en time tilbake mot årets sommer, du får en time ekstra og kan glede deg over litt lysere morgener og litt mørkere kvelder - til det uansett jevner seg ut.

Og hvis du som meg "bare" skal åpne en idrettshall, må du ta høyde for at folk kommer en time for tidlig. Erfaringsvis er det alltid minst én som har rotet med dette, enten det er vår eller høst. Mødrene blir påfallende flate når de forstår at de har rotet det til :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin

Huskeregel:

Hvis det er noe du skal rekke, er det vinter-> sommer, slik at du må stå opp enda tidligere. Altså om våren. Klokka stilles en time fram mot årets sommer, du mister en time og står opp mens det uansett er lyst.

Hvis det er noe du ser fram til, er det sommer->vinter, slik at du må vente en ekstra time. Altså om høsten. Klokka stilles en time tilbake mot årets sommer, du får en time ekstra og kan glede deg over litt lysere morgener og litt mørkere kvelder - til det uansett jevner seg ut.

Og hvis du som meg "bare" skal åpne en idrettshall, må du ta høyde for at folk kommer en time for tidlig. Erfaringsvis er det alltid minst én som har rotet med dette, enten det er vår eller høst. Mødrene blir påfallende flate når de forstår at de har rotet det til :-))

Skal ikke åpne en idrettshall i nærmeste fremtid, så vidt jeg vet. Ellers takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban

Skal ikke åpne en idrettshall i nærmeste fremtid, så vidt jeg vet. Ellers takk;)

* fnis *

Jeg må ha vært temmelig langt inne i drømmeland da jeg skrev det der. Vi rakk å åpne hallen før de første kom - med et kvarters margin. De trodde klokka var 11.

Man mister en time om våren, og får den tilbake om høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...