Gå til innhold

NHD: ville du dratt ned til Kongo?


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

Hvis du ble spurt om du kunne dra ned til Kongo for å hjelpe til med behandlingen av Moland, er det noe du kunne tenkt deg? er det et fristende tilbud?

Bare lurte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke f.

Synes bildet som ble smelt opp i tabloidavisene der han står å tørker blod etter drapet med et stort glis om munnen taler for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Poenget er ikke hva som er fristende for meg, men hva som tjener den syke.

Jeg føler meg kompetent på det rent psykiatrifaglige og medisinske.

Den som skal gjøre denne jobben, trenger også betydelig kompetanse på Afrika/Kongo, dennes kultur, helsetjenestekunnskap for området osv osv. Slik kompetanse har ikke jeg.

Moland er best tjent med å få en kompetent, engelsktalende psykiater som har inngående kunnskap om Kongos kultur og helsevesen og rettsvesen/kriminalomsorg. Vi må være så ydmyke at vi erkjenner at det også finnes kompetente som ikke er norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Ikke f.

Synes bildet som ble smelt opp i tabloidavisene der han står å tørker blod etter drapet med et stort glis om munnen taler for seg selv.

tenker du på å hjelpe Moland, eller få en tur til Kongo?

Jeg hadde syntes det hadde vært veldig spennende og eksotisk å dra ned dit, hvis de skulle trenge en pedagog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Poenget er ikke hva som er fristende for meg, men hva som tjener den syke.

Jeg føler meg kompetent på det rent psykiatrifaglige og medisinske.

Den som skal gjøre denne jobben, trenger også betydelig kompetanse på Afrika/Kongo, dennes kultur, helsetjenestekunnskap for området osv osv. Slik kompetanse har ikke jeg.

Moland er best tjent med å få en kompetent, engelsktalende psykiater som har inngående kunnskap om Kongos kultur og helsevesen og rettsvesen/kriminalomsorg. Vi må være så ydmyke at vi erkjenner at det også finnes kompetente som ikke er norske.

er man ikke bedre tjent med en psykiater som snakker pasientens eget språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

er man ikke bedre tjent med en psykiater som snakker pasientens eget språk?

Det ville selvsagt vært enda bedre. Men i dette tilfellet er pasienten en person som har operert i utlandet i årevis. Han har bla gått på skole og arbeidet i USA, og i alt annet utenlandsarbeid/virksomhet har engelsk vært språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest julebrusen

Ikke f.

Synes bildet som ble smelt opp i tabloidavisene der han står å tørker blod etter drapet med et stort glis om munnen taler for seg selv.

Det såkalte store smilet ser mer ut som et nervøst smil. Utrolig dumt å ta det bildet, men gudene vet hva man gjør hvis man havaner i en slik situasjon.

Sjåføen ble ikke skutt med haglen til moland slik vitnene beskrev. Først hevdet de French skjøt, så skiftet de til at det var moland. De hadde intet motiv. De var ferdige med reisen skulle tilbake til kongo da motorsykkelen brøt sammen, de betalte relativt mye for denne transporten angivelig 500 dollar. Dette skapte oppmerksomhet på markedet allerede før de dro, plutselig skulle hovedvitnene bli med og vips litt senere blir de utsatt for et ransforsøk- hvis man følger deres forklarling.

Jeg mener alt tyder på at de er uskyldige, trist at tabloidene gjorde alt de kunne en periode for at disse guttene skulle se ut som kaldblodige mordere etter å vise fram treningsvideoen deres etc. Skal du opperere i slike områder bør du tåle å få juling under opplæring, du kan ikke få kalde føtter mitdt i en kryssild. Jeg ville aldri drevet i den private sikkerhetsbransjen,men hvis jeg skulle hadde jeg forventet et "hardt" treningsopplegg.

Det sies at de som klarer seg gjennom inntaket til fremmedlegionen ikke er de fysisk sterkeste, men de som holder ut psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Poenget er ikke hva som er fristende for meg, men hva som tjener den syke.

Jeg føler meg kompetent på det rent psykiatrifaglige og medisinske.

Den som skal gjøre denne jobben, trenger også betydelig kompetanse på Afrika/Kongo, dennes kultur, helsetjenestekunnskap for området osv osv. Slik kompetanse har ikke jeg.

Moland er best tjent med å få en kompetent, engelsktalende psykiater som har inngående kunnskap om Kongos kultur og helsevesen og rettsvesen/kriminalomsorg. Vi må være så ydmyke at vi erkjenner at det også finnes kompetente som ikke er norske.

''Den som skal gjøre denne jobben, trenger også betydelig kompetanse på Afrika/Kongo, dennes kultur, helsetjenestekunnskap for området osv osv. Slik kompetanse har ikke jeg''

Eventuelt at man drar to stykker. En som deg og en som kan det andre.

Kanskje lettere enn å finne alt i samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...