Gå til innhold

Forelsket i kollega...


Ysah

Anbefalte innlegg

Men greier ikke à finne ut av om han er tiltrukket av meg eller ikke. Vi har ikke veldig mye med hverandre à gjöre, men var pà fjellet sammen forrig helg i jobbsammenheng. Satt pà med ham og vi hadde fine samtaler bàde pà vei opp og ned igjen. Han virker dog litt tyst sammen med meg, mer enn mot andre. Slipper seg liksom ikke lös sammen med meg, enda han er en veldig utadvendt fyr.

Men det kom fram etterhvert at han er singel, uten at jeg spurte etter denne informasjonen. Jeg er som sagt veldig tiltrukket av ham og blir noen ganger litt satt ut, derfor greide jeg ikke à fà sagt at jeg selv ogsà er singel.

Klarer rett og slett ikke à formidle til ham at jeg er betatt; hva gjör jeg? Redd for à skremme ham bort...

Han er perfekt for meg, denne situasjonen gjör meg gal!

Nà har vi begge to ferie og jeg fàr ikke sett ham pà en liten stund. Tenkte litt pà à sende ham en mail for à fortelle hvordan ting er, men venninnene mine mener dette blir helt feil, at jeg vil skremme ham bort. En viktig detalj er at jeg bor i utlandet, syd-Europa, og mà dermed forholde meg visse kulturforskjeller.

Er veldig takknemlig for forslag fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at han er litt stillere sammen med deg enn sammen med andre kan jo tyde på at han er litt interessert da, men det vil du jo ikke få vite med mindre du spør ham. Jeg tror de fleste menn vil sette pris på forholdsvis direkte tale og ser ikke noe galt i om du sender ham en mail. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han er litt stillere sammen med deg enn sammen med andre kan jo tyde på at han er litt interessert da, men det vil du jo ikke få vite med mindre du spør ham. Jeg tror de fleste menn vil sette pris på forholdsvis direkte tale og ser ikke noe galt i om du sender ham en mail. :o)

Tusen takk for svar:-)

Jeg ser heller ikke noen annen màte à gjöre det pà, men har blitt sà sterkt fraràdet til det av venninner at jeg har mistet motet. Og sà tenker jeg at om han er litt redd for meg fra för kan vel en mail bli skremmende...?

Jeg er faktisk vettskremt selv, sà dette kan bli vanskelig! Dumt nàr vi har sà utrolig mye til felles, og single begge to:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:-)

Jeg ser heller ikke noen annen màte à gjöre det pà, men har blitt sà sterkt fraràdet til det av venninner at jeg har mistet motet. Og sà tenker jeg at om han er litt redd for meg fra för kan vel en mail bli skremmende...?

Jeg er faktisk vettskremt selv, sà dette kan bli vanskelig! Dumt nàr vi har sà utrolig mye til felles, og single begge to:-(

Etter min mening er det bare tull at vi kvinner skal være så livredde for å vise interesse! Bare tøys. Du trenger jo ikke utlevere deg totalt i en mail heller. ;o)

Send ham en mail, takk for en trivelig tur (om den turen var ganske nylig) og si som sant er at du ofte tenker på ham og at du gjerne kunne tenke deg å bli bedre kjent med ham og foreslå at dere kanskje kan ta en kopp kaffe når dere er tilbake fra ferie. De aller fleste ville bare satt pris på en slik hyggelig mail og om det ikke er aktuelt så får du bare et høflig avslag. Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det bare tull at vi kvinner skal være så livredde for å vise interesse! Bare tøys. Du trenger jo ikke utlevere deg totalt i en mail heller. ;o)

Send ham en mail, takk for en trivelig tur (om den turen var ganske nylig) og si som sant er at du ofte tenker på ham og at du gjerne kunne tenke deg å bli bedre kjent med ham og foreslå at dere kanskje kan ta en kopp kaffe når dere er tilbake fra ferie. De aller fleste ville bare satt pris på en slik hyggelig mail og om det ikke er aktuelt så får du bare et høflig avslag. Lykke til! :o)

Ja, dette höres ut som et veldig godt forslag. Tenkte faktisk pà noe i den duren, men mye mer detajlert og erklaerende enn det du skisserer, og det er jo det som blir litt klamt; skjönner det nà.

Jeg fàr kvinne meg opp og sende den mailen; takk for et godt innspill:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kontakte han og foreslå at dere skal gjøre noe sammen? Spise middag, på kino, kafe e.l.

Du risikerer selvsagt at han høflig avviser deg, men det må da være bedre enn å bare gå og håpe! (Det andre du risikerer er jo at han sier ja fordi han er interessert;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Kan du ikke kontakte han og foreslå at dere skal gjøre noe sammen? Spise middag, på kino, kafe e.l.

Du risikerer selvsagt at han høflig avviser deg, men det må da være bedre enn å bare gå og håpe! (Det andre du risikerer er jo at han sier ja fordi han er interessert;-)

''Det andre du risikerer er jo at han sier ja fordi han er interessert''

Det tredje er at han sier ja av ren vennskapelighet og respekt for en kollega. Da _kan_ det jo bli litt pinlig, men de finner vel forhåpentlig ut av det om de først finner på noe sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det andre du risikerer er jo at han sier ja fordi han er interessert''

Det tredje er at han sier ja av ren vennskapelighet og respekt for en kollega. Da _kan_ det jo bli litt pinlig, men de finner vel forhåpentlig ut av det om de først finner på noe sammen.

Joda, det kan jo skje. Men den som intet våger intet vinner. Så jeg mener at ho bør prøve seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan jo skje. Men den som intet våger intet vinner. Så jeg mener at ho bør prøve seg!

Takk for svar!

Ja, jeg er jo helt enig her, dumt à bare gà rundt à hàpe. Og gjör jeg ingenting risikerer jeg at ingenting skjer. MEN: vi skal i et möte sammen i november, og det kommer til à bli forferdelig pinlig for meg à möte ham da om han gir meg avslag...

Pà en annen side, som Lillemus foreslo, kan jeg jo skrive en mail hvor jeg ikke utleverer alt for mye om meg selv og mine fölelser for ham. Mà tenke hardt for à finne fram til den rette vinklingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det andre du risikerer er jo at han sier ja fordi han er interessert''

Det tredje er at han sier ja av ren vennskapelighet og respekt for en kollega. Da _kan_ det jo bli litt pinlig, men de finner vel forhåpentlig ut av det om de først finner på noe sammen.

Ja, pinlig... Men jeg tror ikke han takker ja av ren höflighet, om han ikke er interessert vil han nok bare finne en unnskyldning for à slippe.

Uansett mà jeg fà fram - mellom linjene - at jeg er interessert i ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea79

Mail vil for mange virke ganske personlig, men det er jo aller mest innholdet som avgjør hvor personlig det vil tolkes.

Har to erfaringer med "sjekke-mail", men på andres vegne. Den ene var venninna mi sin mail til sin "utkårede". hennes forsøk endte med at hun skremte ham vekk, tross for at han virket litt interessert i utgangspunktet.

Det andre eksempelet er fra en god kompis. Han fikk en laaang mail fra ei kollega som tydeligvis var forelsket i ham. Han fikk totalt noja og mente dama ikke kunne være helt vel bevart siden hun utleverte sine følelser for ham så intenst uten at han hadde vist noen spesiel interesse for henne, annet enn å være høflig og kjekk mot henne da de pratet sammen.

så her gjelder det å prøve seg forsiktig fram, ihvertfall om han er forsiktig og litt bekjeden av seg. Mange menn er svært lettskremte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest humpaluumpa

Mail vil for mange virke ganske personlig, men det er jo aller mest innholdet som avgjør hvor personlig det vil tolkes.

Har to erfaringer med "sjekke-mail", men på andres vegne. Den ene var venninna mi sin mail til sin "utkårede". hennes forsøk endte med at hun skremte ham vekk, tross for at han virket litt interessert i utgangspunktet.

Det andre eksempelet er fra en god kompis. Han fikk en laaang mail fra ei kollega som tydeligvis var forelsket i ham. Han fikk totalt noja og mente dama ikke kunne være helt vel bevart siden hun utleverte sine følelser for ham så intenst uten at han hadde vist noen spesiel interesse for henne, annet enn å være høflig og kjekk mot henne da de pratet sammen.

så her gjelder det å prøve seg forsiktig fram, ihvertfall om han er forsiktig og litt bekjeden av seg. Mange menn er svært lettskremte!

Enig med deg i det siste. Når man er kolleger, kan det fort bli klamt. Jeg tror jeg ville satset mer på å få i stand en tur ut på byen med arbeidgjengen, disse som mange arbeidsplasser legger opp til med jevne mellomrom. Kommer han ikke på disse, er det mye som tyder på at han ikke interessert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest humpaluumpa

Ja, pinlig... Men jeg tror ikke han takker ja av ren höflighet, om han ikke er interessert vil han nok bare finne en unnskyldning for à slippe.

Uansett mà jeg fà fram - mellom linjene - at jeg er interessert i ham

Hva med å prøve å lage et treff med gjengen(arbeidsgjengen) på byen. Da kaster han seg med om han har interesse. Eller han sørger for å si at han gjerne ville ha vært med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

At kollegaen din er taus sammen med deg, trenger ikke bety at han er interessert. Det kan like mye være at han føler at dere har så lite felles at han ikke vet hva han skal snakke med deg om.

''En viktig detalj er at jeg bor i utlandet, syd-Europa, og mà dermed forholde meg visse kulturforskjeller.''

Jeg synes det er rart at ingen av de andre som har svart deg har kommentert dette. Det med kulturforskjeller skal du absolutt være obs på. Det er ikke alle steder det er sett på som like naturlig at en kvinne tar initiativ som her i norden.

Jeg antar at kollegaen din er syd-europeer og ikke bare bor der?

Vær i såfall veldig forsiktig med å sende en utleverende mail. Den kan virke mot sin hensikt. Jeg vil ikke anbefale deg det.

Da er forslaget noen kom med om å be hele gruppen med ut, mye bedre. Da får du mulighet til mer uformell kontakt, uten å virke invaderende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, jeg er jo helt enig her, dumt à bare gà rundt à hàpe. Og gjör jeg ingenting risikerer jeg at ingenting skjer. MEN: vi skal i et möte sammen i november, og det kommer til à bli forferdelig pinlig for meg à möte ham da om han gir meg avslag...

Pà en annen side, som Lillemus foreslo, kan jeg jo skrive en mail hvor jeg ikke utleverer alt for mye om meg selv og mine fölelser for ham. Mà tenke hardt for à finne fram til den rette vinklingen...

Jeg sier alltid "go for it" ettersom jeg selv var for feig for mange år siden. Har snakket med denne personen senere, og ser jo at det var feil å ikke våge den gangen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kollegaen din er taus sammen med deg, trenger ikke bety at han er interessert. Det kan like mye være at han føler at dere har så lite felles at han ikke vet hva han skal snakke med deg om.

''En viktig detalj er at jeg bor i utlandet, syd-Europa, og mà dermed forholde meg visse kulturforskjeller.''

Jeg synes det er rart at ingen av de andre som har svart deg har kommentert dette. Det med kulturforskjeller skal du absolutt være obs på. Det er ikke alle steder det er sett på som like naturlig at en kvinne tar initiativ som her i norden.

Jeg antar at kollegaen din er syd-europeer og ikke bare bor der?

Vær i såfall veldig forsiktig med å sende en utleverende mail. Den kan virke mot sin hensikt. Jeg vil ikke anbefale deg det.

Da er forslaget noen kom med om å be hele gruppen med ut, mye bedre. Da får du mulighet til mer uformell kontakt, uten å virke invaderende.

Takk for svar! jeg har ikke sendt mail ennà...

Som du sier er det ogsà godt mulig at han föler vi har lite til felles. Jeg VIL jo gjerne tro at det er omvendt, men mà vaere realistisk... Vanskelig à tolke ham, han gir tvetydige signaler, men pà en annen side gjör jo ogsà jeg det; jeg er ikke selvsikker nàr han er i naerheten.

Men hvorfor màtte han fortelle at han er singel uten at jeg ba om denne informasjonen?

Uansett, han er nok litt lettskremt. F.eks da jeg prövde à naerme meg ham pà en eller annen avslutningsfest i sommer forsvant han i det jeg kom bort til ham. Jeg rakk kun à si "hei" med et stort smil för han tok beina til nakken; det er ikke min stil à vaere pàgàende, sà jeg fatter ikke helt hva som skjedde da.

Vi har som sagt hatt anledning til à prate mye sammen siden og han flykter ikke lenger unna. Han virker noen ganger litt taus nàr vi er alene, men nàr vi först kommer pà gli har vi masse à snakke sammen om.

Altsà, vanskelig à bli klok pà denne fyren. Hadde vi ikke jobbet pà samme arbeidsplass hadde jeg handlet mer og tenkt mindre, men slik situasjone er blir alt kronglete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det siste. Når man er kolleger, kan det fort bli klamt. Jeg tror jeg ville satset mer på å få i stand en tur ut på byen med arbeidgjengen, disse som mange arbeidsplasser legger opp til med jevne mellomrom. Kommer han ikke på disse, er det mye som tyder på at han ikke interessert uansett.

Hei! Og takk for interessant innspil. Jeg er jo alltid med pà slike tilsetninger, og han er der ogsà, men jeg vet jo ikke om det er pà grunn av meg.

Han har jobbet mye lenger enn meg pà denne arbeidsplassen og kjenner de fleste der mye bedre enn meg, selv om jeg nà ogsà begynner à föle meg "hjemme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid "go for it" ettersom jeg selv var for feig for mange år siden. Har snakket med denne personen senere, og ser jo at det var feil å ikke våge den gangen.....

Tenker du mye over hvordan livet ditt ville vært hvis du hadde valgt annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du mye over hvordan livet ditt ville vært hvis du hadde valgt annerledes?

Ja, jeg bruker for mye energi på det....

Det sies jo at de fleste bruker mye mer energi på å tenkte på ting de burde testet/gjort enn de bruker på å angre på ting de har gjort.

Men slik er livet. Uansett så er jeg veldig fornøyd med livet mitt nå. Jeg har nok vært veldig heldig og funnet en god og snill mann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker for mye energi på det....

Det sies jo at de fleste bruker mye mer energi på å tenkte på ting de burde testet/gjort enn de bruker på å angre på ting de har gjort.

Men slik er livet. Uansett så er jeg veldig fornøyd med livet mitt nå. Jeg har nok vært veldig heldig og funnet en god og snill mann:-)

Fint à höre at du fant deg en god og snill mann til slutt da! Det gir meg hàp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...