Gjest julebrusen Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8304782.stm Paradigmeskifte hvis resultatene viser seg å være riktige. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Egentlig tenker jeg at det er bra at det tar minimum to uker før AD virker. Dersom det kan virke etter noen timer eller en dag, så blir nok forbruket mangedoblet på kort tid. Hvem ville vel ikke like tanken på å kunne gjøre en dårlig dag til en god en? 0 Siter
Gjest julebrusen Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Egentlig tenker jeg at det er bra at det tar minimum to uker før AD virker. Dersom det kan virke etter noen timer eller en dag, så blir nok forbruket mangedoblet på kort tid. Hvem ville vel ikke like tanken på å kunne gjøre en dårlig dag til en god en? Jeg må innrømme jeg tar denne forskningen med en klype salt. Erfaringen fra psykiatere og leger er jo at det tar litt tid. Hovedregelen har vel vært to uker, men at effekt kan komme tidligere eller senere er det liten uenighet om. Man skal vel gi et AD seks uker før man kan vurdere virkningen skikkelig. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Virkning etter noen timer skyldes vel heller placebo. 0 Siter
Gjest julebrusen Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Virkning etter noen timer skyldes vel heller placebo. Forsøket er jo selsagt et placebo blind studie, slik at deltakerne ikke vet hvem som får placebo og heller ikke legene. All medisinsk forskning bruker placebo versus medisin x, det er jo gapet mellom placebogruppen og medisin x gruppen som sier noe om en medisin er effektiv. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg må innrømme jeg tar denne forskningen med en klype salt. Erfaringen fra psykiatere og leger er jo at det tar litt tid. Hovedregelen har vel vært to uker, men at effekt kan komme tidligere eller senere er det liten uenighet om. Man skal vel gi et AD seks uker før man kan vurdere virkningen skikkelig. Det er vel helst placeboeffekten som kommer først det hender seg den starter allerede på apoteket! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Dette er verken helt nytt eller overraskende. Spørsmålet er kun hvor nøyaktige instrument en bruker for å måle endring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.