Gå til innhold

Er ikke helt bra


Gjest svineredd

Anbefalte innlegg

Gjest svineredd

Synes alle snakker om den influensaen,og det står om det mange plasser. Blir jo hypokonder av dette jeg,kjenner litt her og der..hmf! Slapp er jeg også! Er det lurt å rett å slett la være å lese om emnet? Det man ikke vet har man jo ikke vondt av. Trodde NHD hadde et "jordnært" syn på influensaen,men såg at det også hadde forandret seg. Er skummelt dette,bør vi være redde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frillen

Jeg forstår at folk begynner å engste seg og jeg tror du gjør lurt i å beskytte deg i størt mulig grad mot skriverier og snakk om dette hvis du er en av de som engster deg. Jeg tror imidlertid ikke du har noen grunn til å være redd, men det hjelper vel lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svineredd

Jeg forstår at folk begynner å engste seg og jeg tror du gjør lurt i å beskytte deg i størt mulig grad mot skriverier og snakk om dette hvis du er en av de som engster deg. Jeg tror imidlertid ikke du har noen grunn til å være redd, men det hjelper vel lite.

Har en tendens til å bli veldig påvirket av det jeg leser og hører,får bare prøve å slappe av. Slutte å se nyhetene og lese aviser,tåler det tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt forkjølet noen dager, men det er i ferd med å forsvinne nå. Har ikke tenkt å vaksinere meg, tror ikke jeg er i risikogruppa, men jeg vil ikke råde noen til noe som helst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svineredd

Har vært litt forkjølet noen dager, men det er i ferd med å forsvinne nå. Har ikke tenkt å vaksinere meg, tror ikke jeg er i risikogruppa, men jeg vil ikke råde noen til noe som helst her.

Tror ikke jeg heller er i risikogruppen. Men har i det siste begynt å tenkte,hva vet jeg om det? Kan jo ha ting jeg som ingen vet om,går ikke så ofte til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg heller er i risikogruppen. Men har i det siste begynt å tenkte,hva vet jeg om det? Kan jo ha ting jeg som ingen vet om,går ikke så ofte til lege.

Så en liste på nettet her for noen dager siden, som skulle være til hjelp om du kom innenfor denne gruppa.

Men det er jo ikke lett, hvis du ikke vet om du er plaget med noe av dette ? Kanskje jeg kommer inn under, "Kronisk nevrologisk sjukdom eller skade", men er ikke sikker ?

Vaksne og barn i aldersgruppe 6 mnd - 64 år med:

* Kroniske luftvegsinfeksjonar

* Kronisk hjerte og karsjukdom

* Nedsett forsvar mot infeksjonar

* Diabetes type 1 og 2

* Kronisk nyre eller leversvikt

* Kronisk nevrologisk sjukdom eller skade

* Personar med svært alvorleg fedme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svineredd

Så en liste på nettet her for noen dager siden, som skulle være til hjelp om du kom innenfor denne gruppa.

Men det er jo ikke lett, hvis du ikke vet om du er plaget med noe av dette ? Kanskje jeg kommer inn under, "Kronisk nevrologisk sjukdom eller skade", men er ikke sikker ?

Vaksne og barn i aldersgruppe 6 mnd - 64 år med:

* Kroniske luftvegsinfeksjonar

* Kronisk hjerte og karsjukdom

* Nedsett forsvar mot infeksjonar

* Diabetes type 1 og 2

* Kronisk nyre eller leversvikt

* Kronisk nevrologisk sjukdom eller skade

* Personar med svært alvorleg fedme

Orket ikke lese det jeg...nei best å legge seg å satse på at en lever i morgen også. Tror det,men kjenner den forbanna angsten. Men så har det skjedd mye i dag da. natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke lese det jeg...nei best å legge seg å satse på at en lever i morgen også. Tror det,men kjenner den forbanna angsten. Men så har det skjedd mye i dag da. natta.

Ja, det styrker immunitetsforsvaret, men at du får en god natt søvn, natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du har sykdomsangsttendenser, er det best å slutt eå lese om det.

På individnivå er det særdeles lite farlig om en ikke tilhører risikogruppen.

Massevaksineringen må ses på som en solidarisk gjerning for å forhindre en del dødsfall blant personer i risikogruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt utenom

Hvis du har sykdomsangsttendenser, er det best å slutt eå lese om det.

På individnivå er det særdeles lite farlig om en ikke tilhører risikogruppen.

Massevaksineringen må ses på som en solidarisk gjerning for å forhindre en del dødsfall blant personer i risikogruppen.

Våger et lite spørsmål: Når man er i risikogruppen og noen i samme hus har fått sykdommen (mest sannsynlig), bør jeg isolere meg? Rekker ikke å vaksinere meg.

Jeg har ikke angst i det hele tatt for dette, spør egentlig på generellt nivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fffffffyyyy!!

Hvis du har sykdomsangsttendenser, er det best å slutt eå lese om det.

På individnivå er det særdeles lite farlig om en ikke tilhører risikogruppen.

Massevaksineringen må ses på som en solidarisk gjerning for å forhindre en del dødsfall blant personer i risikogruppen.

hva med de av oss som ikke vil ha vaksinen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Våger et lite spørsmål: Når man er i risikogruppen og noen i samme hus har fått sykdommen (mest sannsynlig), bør jeg isolere meg? Rekker ikke å vaksinere meg.

Jeg har ikke angst i det hele tatt for dette, spør egentlig på generellt nivå

Vil tro at det da er for sent.

OBS. Her er jeg ikke spesialist - kun vanlig lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

hva med de av oss som ikke vil ha vaksinen......

Ja, solidaritet er frivillig i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litt utenom

Vil tro at det da er for sent.

OBS. Her er jeg ikke spesialist - kun vanlig lege.

Helt okey det :-). Ja, jeg er vel smittet, tror det har vært i huset her i over en uke, flere som har vært syke. Bare den ene nå som er voldsomt syk og ungdom. Det bekyrer meg mye mere enn meg selv :(.

Hvilke "kriterier" skal til for å få tamiflu, vet du det? Er det kun for de i risikogruppen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Våger et lite spørsmål: Når man er i risikogruppen og noen i samme hus har fått sykdommen (mest sannsynlig), bør jeg isolere meg? Rekker ikke å vaksinere meg.

Jeg har ikke angst i det hele tatt for dette, spør egentlig på generellt nivå

''Når man er i risikogruppen og noen i samme hus har fått sykdommen (mest sannsynlig), bør jeg isolere meg? Rekker ikke å vaksinere meg''

Da skal den som er i risikogruppen begynne å ta Tamiflu forbyggende.

Hilsen: Ekspert fra Rikshospitalet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt utenom

''Når man er i risikogruppen og noen i samme hus har fått sykdommen (mest sannsynlig), bør jeg isolere meg? Rekker ikke å vaksinere meg''

Da skal den som er i risikogruppen begynne å ta Tamiflu forbyggende.

Hilsen: Ekspert fra Rikshospitalet

Seriøst? Greier ikke ta dette helt på alvor jeg når det gjelder meg selv. Mere alvorlig for de rundt meg synes jeg :(.

Noen som vet hva som skjer med vaksinen jeg skal ta om et par dager om jeg starter med tamiflu da? Er ikke denne virusdempende, vil den også dempe effekten av vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Seriøst? Greier ikke ta dette helt på alvor jeg når det gjelder meg selv. Mere alvorlig for de rundt meg synes jeg :(.

Noen som vet hva som skjer med vaksinen jeg skal ta om et par dager om jeg starter med tamiflu da? Er ikke denne virusdempende, vil den også dempe effekten av vaksinen?

Dette vet jeg ingenting om. Det andre jeg skrev fikk jeg beskjed om fra legen til sønnen min. Vi har Tamiflu liggende til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt utenom

Dette vet jeg ingenting om. Det andre jeg skrev fikk jeg beskjed om fra legen til sønnen min. Vi har Tamiflu liggende til han.

Tusen takk for opplysningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt utenom

Vil tro at det da er for sent.

OBS. Her er jeg ikke spesialist - kun vanlig lege.

Hei, trenger ikke besvare det siste spørsmålet, jeg finner det ut selv. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...