Gå til innhold

Jeg er så dritlei svineinfluensa:((


hidi, the scorpion

Anbefalte innlegg

Så hjelp meg da;)

Jeg driver med leksehjelp til en femtenåring akkurat nå. Hun skriver kåseri om hvordan skolene sørger for at ungdom må bryte arbeidsmiljøloven, siden de pålegges så mye lekser at de må jobbe til og med lørdag . Hun argumenterer forøvrig intenst for at ingen har et mer krevende liv enn nettopp ungdom. Det står ingenting om svineinfluensa der....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    15

  • morsan

    8

  • frosken

    3

  • Bookworm

    3

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Men da bør du jo si noe _helt annet_! Ikke si "jeg er så drittlei influensa" eller "vårt lliv er mer enn influensa". Da kommer du jo ingen vei som helst.

Poenget er at du ikke må dvele ved det du vil unngå, men heller snakke om annet.

Hvorfor kunne du ikke ha startet en tråd som het "promillekjørte med gressklipper" eller "la oss snakke om noe morsomt?"??

Fordi jeg følte det var litt ufølsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Helt sant, hva med mat, drikke, sex, arbeid, ikke arbeid, været, julen, religion, konge el.president, er svenskevitser dumme, finnes det liv i universet, hva gjør du i morgen, masse egentlig å "snakke" om :-)

Alt, bortsett fra jul og svin;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg driver med leksehjelp til en femtenåring akkurat nå. Hun skriver kåseri om hvordan skolene sørger for at ungdom må bryte arbeidsmiljøloven, siden de pålegges så mye lekser at de må jobbe til og med lørdag . Hun argumenterer forøvrig intenst for at ingen har et mer krevende liv enn nettopp ungdom. Det står ingenting om svineinfluensa der....*s*

Så herlig;)) Høres forøvrig ut som min datter....

Og vi trenger så definitivt å høre hva de unge mener;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Bare bli med i en hvilken som helst annen diskusjon, så vil svinet etterhvert komme i bakgrunnen på 100 nyeste.

De hundre nyeste handler jo om svinet;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hundre nyeste handler jo om svinet;))

Din tråd dekker 25-30 av de 100 nyeste akkurat nå. Du skal temmelig langt ned på lista for å finne ssvineinfluensainnlegg som omhandler annet enn froskens og min diskusjon om en viss lege...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt.

Jeg er noe forundret over dette hysteriet. Her i England tar alle det helt med ro i forhold til svineinfluensaen. Lite eller ingen oppblåsning i normale aviser, ingen lege/jordmor har nevnt vaksine til meg med et ord og ingen jeg kjenner snakker om den. Skjønner ikke hvorfor nordmenn tar helt av i forhold til dette.

En DOL-pause er kanskje en god idé, inntil det verste styret har gitt seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=569427

Da jeg forleden så denne tenkte jeg umiddelbart at en slik stol måtte være kjempekjekk å ha! Tenk å slippe å reise seg og bare rulle til Rema når jeg går tom for øl under filmen. Selvfølgelig klikker jeg på opptaksknappen på DVR'en før jeg går.

Herlig, ikke sant;))

*ønsker slik stol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Forstår deg godt.

Jeg er noe forundret over dette hysteriet. Her i England tar alle det helt med ro i forhold til svineinfluensaen. Lite eller ingen oppblåsning i normale aviser, ingen lege/jordmor har nevnt vaksine til meg med et ord og ingen jeg kjenner snakker om den. Skjønner ikke hvorfor nordmenn tar helt av i forhold til dette.

En DOL-pause er kanskje en god idé, inntil det verste styret har gitt seg? :)

Ja, her har det tatt helt av:)

En helt normal influensa tar livet av 1000-1500 mennesker hvert år, men i år skal vi være hysteriske fordi 10 mennesker har dødd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Ja, her har det tatt helt av:)

En helt normal influensa tar livet av 1000-1500 mennesker hvert år, men i år skal vi være hysteriske fordi 10 mennesker har dødd...

11 ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trustor

Ja, her har det tatt helt av:)

En helt normal influensa tar livet av 1000-1500 mennesker hvert år, men i år skal vi være hysteriske fordi 10 mennesker har dødd...

Skjønner ikke helt, er det ikke bra for hvert liv som spares?

Hvis mer informasjon er det som skal til for å få folk til å ta hensyn og begrense smitten, så synes jeg jammen dere får tåle litt "hysteri".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk litt bekymra

Ja, her har det tatt helt av:)

En helt normal influensa tar livet av 1000-1500 mennesker hvert år, men i år skal vi være hysteriske fordi 10 mennesker har dødd...

Mange sjebner bak de til nå ti dødsfallene. Og husk at mange er barn og ungdommer, det er vel ikke vanlig ved den vanlige influensaen. Jeg har en astmasyk sønn, så jeg blir veldig provosert over folk som bagatelliserer svineinfluensaen.

Men vi får bare håpe det beste for oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sjebner bak de til nå ti dødsfallene. Og husk at mange er barn og ungdommer, det er vel ikke vanlig ved den vanlige influensaen. Jeg har en astmasyk sønn, så jeg blir veldig provosert over folk som bagatelliserer svineinfluensaen.

Men vi får bare håpe det beste for oss alle:)

''jeg blir veldig provosert over folk som bagatelliserer svineinfluensaen.''

For mennesker med eller som er pårørende til risikopasienter, er det selvfølgelig ingen bagatell, MEN for de aller aller fleste så er det faktisk det;-) Uten at vi heller bagatelliserer de alvorlige tilfellene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trustor

''jeg blir veldig provosert over folk som bagatelliserer svineinfluensaen.''

For mennesker med eller som er pårørende til risikopasienter, er det selvfølgelig ingen bagatell, MEN for de aller aller fleste så er det faktisk det;-) Uten at vi heller bagatelliserer de alvorlige tilfellene...

Skummelt å tenke på, men dersom de som ser på det som bagateller faktisk hadde brydd seg litt mer, og tatt litt mer hensyn, hadde vi kanskje spart et liv eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...