Gjest Student / fastlege 0 0 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Dere som studere langt unna hjemstedet, har dere byttet fastlege? Kom til å tenke på at mine studenter ikke har det, og det er kanskje dumt, hvis de skulle trenge hjelp i forbindelse med svineinfluensaen eller andre ting. Da må de vel betale en formue for å få hjelp, og kanskje må de vente lenge på time også. Skal jeg råde dem til å bytte? Fordeler / ulemper? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru krokodille 0 0 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. Da har man forhåpentligvis blitt frisk igjen. Legevakt kan man jo bruke uansett hvor man bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace 12 952 1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. Da har man forhåpentligvis blitt frisk igjen. Legevakt kan man jo bruke uansett hvor man bor. ''Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. '' Å kjære vene, det var lang ventetid! Bor du på et veldig lite sted, siden du må finne deg i sånt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakki1365380609 927 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Dersom man studerer over en lengre tid anbefaler man at man skifter til fastlege på studiestedet. Ikke bare pga evt svineinfluensa, men også for andre ting som er "naturlige" fastlegeting. Mener jeg har hørt at studenter har rett til å få tilbake sin opprinnelige fastlege dersom de flyttet tilbake til hjemstedet etter endt studietid. Dette kan man sikkert sjekke opp i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi 2 737 1 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. Da har man forhåpentligvis blitt frisk igjen. Legevakt kan man jo bruke uansett hvor man bor. Oj! Hos min lege er det av og til 2 ukers ventetid hvis det ikke dreier seg om noe som haster. Synes dét er altfor lenge...2 måneder!? Det høres jo helt vilt ut 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Elizabeth 154 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har ikke byttet fastlege. Benytter meg av studenthelsetjenesten på campus hvis det skulle være noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest K.L.2009 0 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 ''Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. '' Å kjære vene, det var lang ventetid! Bor du på et veldig lite sted, siden du må finne deg i sånt? Sønnen min byttet til fastlege der han studerer. Fungerer helt fint, lite ventetid. Og det er jo bare å bytte tilbake til den "gamle"når han kommer hjem, viss det blir aktuelt. Tror forresten ikke det er så mye billigere å gå til fastlegen, ikke her jeg bor ihvertfall.Men for sønnen min var det lettere å få time etter at han fikk fastlege på studiestedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 27 424 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 De unge jeg studerer sammen med, og som har flyttet hit til byen, har byttet fastlege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.