Gå til innhold

Studenter og fastlege ...

Gjest Student / fastlege
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest Student / fastlege

Dere som studere langt unna hjemstedet, har dere byttet fastlege?

Kom til å tenke på at mine studenter ikke har det, og det er kanskje dumt, hvis de skulle trenge hjelp i forbindelse med svineinfluensaen eller andre ting. Da må de vel betale en formue for å få hjelp, og kanskje må de vente lenge på time også.

Skal jeg råde dem til å bytte? Fordeler / ulemper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fru krokodille

Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. Da har man forhåpentligvis blitt frisk igjen. Legevakt kan man jo bruke uansett hvor man bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. Da har man forhåpentligvis blitt frisk igjen. Legevakt kan man jo bruke uansett hvor man bor.

''Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. ''

Å kjære vene, det var lang ventetid! Bor du på et veldig lite sted, siden du må finne deg i sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakki1365380609

Dersom man studerer over en lengre tid anbefaler man at man skifter til fastlege på studiestedet. Ikke bare pga evt svineinfluensa, men også for andre ting som er "naturlige" fastlegeting. Mener jeg har hørt at studenter har rett til å få tilbake sin opprinnelige fastlege dersom de flyttet tilbake til hjemstedet etter endt studietid. Dette kan man sikkert sjekke opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helmi

Oj! Hos min lege er det av og til 2 ukers ventetid hvis det ikke dreier seg om noe som haster. Synes dét er altfor lenge...2 måneder!? Det høres jo helt vilt ut :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest K.L.2009

''Vet ikke hvordan det er andre steder, men her har det aldri skjedd hittil at noen har kommet inn til fastlegen før etter ca 2 måneder. ''

Å kjære vene, det var lang ventetid! Bor du på et veldig lite sted, siden du må finne deg i sånt?

Sønnen min byttet til fastlege der han studerer. Fungerer helt fint, lite ventetid. Og det er jo bare å bytte tilbake til den "gamle"når han kommer hjem, viss det blir aktuelt. Tror forresten ikke det er så mye billigere å gå til fastlegen, ikke her jeg bor ihvertfall.Men for sønnen min var det lettere å få time etter at han fikk fastlege på studiestedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...