Gå til innhold

NHD


Gjest aldri mer nettdating

Anbefalte innlegg

Gjest aldri mer nettdating

Går det an å skrive en privat melding til NHD noen plass? Jeg har vært på date med en person jeg traff via internett og ting gjør at jeg nå er blitt redd for denne personen. Ville gjerne hatt NHD sin mening om jeg bør være redd, og om jeg bør foreta meg noe..har ikke lyst å skrive historien her i frykt om at denne personen leser her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke denne personen har truet deg jeg, eller gjort noe som du bør gå til politiet om, så kan ikke jeg se at du har noen grunn til å være redd for dette. Hvis det er først og fremst deg det gjelder, din usikkerhet, angst, eller andre psykiske problemer rundt dette, så skulle vel ikke denne personen ha han noe med det å gjøre ? Det er jo en privat sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

kanskje du bør overnatte hos familie framover, hvis vedkommende vet hvor du bor. og så kan du jo ta en tur innom politiet, og spør om hjelp der. så kan du kanskje føle deg tryggere? lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aldri mer nettdating

Hvis ikke denne personen har truet deg jeg, eller gjort noe som du bør gå til politiet om, så kan ikke jeg se at du har noen grunn til å være redd for dette. Hvis det er først og fremst deg det gjelder, din usikkerhet, angst, eller andre psykiske problemer rundt dette, så skulle vel ikke denne personen ha han noe med det å gjøre ? Det er jo en privat sak.

Jeg har forstått at denne personen har store psykiske problemer. Han har ikke truet meg, men han har bla skrevet at han vil ta livet sitt fordi jeg ikke vil møte han igjen...og jeg har bare møtt han en gang..han har skrevet mye mere også så jeg vet at han ikke "tuller" Er redd for at han vil gjøre meg noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om personen truer med å ta sitt eget liv, er det kun dennes ansvar. Du skal kun oppføre deg korrekt slik alle skal. mer kan den andre ikke forvente. Om vedkommende truer med selvmord for å beholde kontakten, er det det sikreste tegnet du kan få på at du bør holde deg borte. Da snakker vi om en alvorlig personlighetsforstyrrelse.

Om vedkommende truer deg, bør du kontakte Politiet. Den indikator som best forutser om noen er farlige, er om de har vært voldelige tidligere. Det kan Politiet sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at denne personen har store psykiske problemer. Han har ikke truet meg, men han har bla skrevet at han vil ta livet sitt fordi jeg ikke vil møte han igjen...og jeg har bare møtt han en gang..han har skrevet mye mere også så jeg vet at han ikke "tuller" Er redd for at han vil gjøre meg noe..

Men da "føler" du deg truet ? Men hva han vil gjøre med livet sitt er ikke ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest aldri mer nettdating

Men da "føler" du deg truet ? Men hva han vil gjøre med livet sitt er ikke ditt ansvar.

Føler meg ikke akkurat truet, men en leser jo hele tiden om folk som tar livet av x-kjærester pga sjalusi ol. Jeg er jo ingen x-kjæreste til vedkommende, og jeg er sikkert overnervøs. Men det er tydelig at personen har store problemer. Han har også vært utenfor huset mitt om natten og satt noe utenfor vinduet mitt. Det synes jeg var skremmende. Hva om han virkelig tar livet sitt, jeg har jo ikke noe skyld i det i det hele tatt...Men det vil jo være forferdelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aldri mer nettdating

Om personen truer med å ta sitt eget liv, er det kun dennes ansvar. Du skal kun oppføre deg korrekt slik alle skal. mer kan den andre ikke forvente. Om vedkommende truer med selvmord for å beholde kontakten, er det det sikreste tegnet du kan få på at du bør holde deg borte. Da snakker vi om en alvorlig personlighetsforstyrrelse.

Om vedkommende truer deg, bør du kontakte Politiet. Den indikator som best forutser om noen er farlige, er om de har vært voldelige tidligere. Det kan Politiet sjekke.

Takk for svar. Om han truer med det for å holde kontakten vet jeg ikke. Jeg vil ikke ha noe mer med vedkommende å gjøre, men jeg føler at jeg bør sende mld om hvordan det går og sånn. Synes du jeg bør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svar. Om han truer med det for å holde kontakten vet jeg ikke. Jeg vil ikke ha noe mer med vedkommende å gjøre, men jeg føler at jeg bør sende mld om hvordan det går og sånn. Synes du jeg bør det?

Nei, du bør bryte absolutt enhver kontakt. Hver gang du svarer på en eller annen måte, blir det oppfattat som positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke akkurat truet, men en leser jo hele tiden om folk som tar livet av x-kjærester pga sjalusi ol. Jeg er jo ingen x-kjæreste til vedkommende, og jeg er sikkert overnervøs. Men det er tydelig at personen har store problemer. Han har også vært utenfor huset mitt om natten og satt noe utenfor vinduet mitt. Det synes jeg var skremmende. Hva om han virkelig tar livet sitt, jeg har jo ikke noe skyld i det i det hele tatt...Men det vil jo være forferdelig..

For en fornemmelse at du er relativ ung, men bor du alene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solkinn

Jeg er 24 år..bor alene ja..

Uansett hva du gjør så svarer du ikke vedkommende. Det viser seg at en del ikke klarer å følge opp dette rådet, men det er helt nødvendig. Svarer du gir du næring. Da vokser problemet.

Snakk med politiet om han gjør noe mer rart. Ta vare på meldinger og annen dokumentasjon av merkelig eller truende art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...