Gjest Svak- 0 0 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Skulle til utredning for ME fjor, har alle symptomer og alt annet er egentlig utelukket. Men før de fikk meg til utredning fikk jeg kyssesyka, lå med 40 i feber og var rett ut veldig dårlig i flere månder. Ble lagt innpå sykehus en stund. Det er nå over ett halvt år siden og jeg er fremdeles ikke bra. Har ligget de siste 2 ukene i senga med feber, vondt i halsen, vondt i hodet, vondt i hele kroppen, tåler ikke lyd og lys. Føler meg helt tåkete i hodet. Svetter som en gal om natta, er konstant kvalm og svimmel. Har problemer med å lese tekst, blander ord, forstår ikke like godt som før og ingenting sitter i hodet. Klarer ikke konsentrere meg eller fokusere på noe. Har også vært mye syk de siste årene, uten at de helt har funnet ut hvorfor. Vært sånn generelt influensa syk og mye smerter i kroppen. Orker ikke trene heller, det gjør meg bare dårligere. Prøver å gå litt tur og sånt. Men om jeg sover 1 time eller 8 timer så er jeg like sliten når jeg våkner, blir ikke uthvilt. Virker dette som ME ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest honnicorn 0 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 det høres ut som me. me blir mange ganger forbundet med kyssesyken som en begynnelse på driten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tanta hennes 0 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Min spreke niese fikk kyssesyken da hun var 18, og gikk fra å være ei jente som var aktiv både på skole, trening og sosialt - til å måtte kutte skolen og isolerte seg helt. Hun var helt utslitt, og klarte veldig lite. Nå i vår var hun på et kurs i trondheim (lightning prosess?), og er blitt veldig mye bedre. Hvordan det funker, aner jeg ikke, og jeg var selv svært skeptisk til dette. Likevel: Det funka for henne i alle fall. http://www.aktivprosess.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban 29 064 4 367 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det er i hvert fall påvist sammenheng mellom ME og kyssesyke i flere forskningsprosjekter, både i Norge og i utlandet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest to tips 0 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ja jeg syns du bør få en ordentlig utredning om M.E. Be fastlegen å henvise deg til ME-klinikken på Ullevål sykehus, der er de eksperter. Bli også kjent med forumet til ME-foreningen: http://meforum/diskusjonsforum.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.