Gå til innhold

Skal man holde seg hjemme i syv dager?


Gjest erfaringsutveksling

Anbefalte innlegg

Gjest erfaringsutveksling

Tenker på svineinfluensaen. Hvis feberen gir seg før, skal man da likevel holde seg hjemme i syv i dager? Det er det står på Pandemi.no, men virker som om noen sier at man skal kjenne på sin egen helsetilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ja det skal man

For å unngå å smitte andre (som kan bli alvorlig syke av influensaen), skal man holde seg hjemme i minst syv dager etter at symptomene oppstod, selv om man har blitt frisk etter få dager.

Svineninfluensaen smitter i en uke etter at man ble syk.

Det er ikke mulig å teste alle som har symptomer, så har man feber og et av flere andre symptomer (www.pandemi.no) skal man holde seg hjemme en uke.

I hvertfall til alle som vil har fått vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snakk om at man skal endre tilråding til at barna skal holdes hjemme til de har vært feberfrie i et døgn. Dette iflg siste pandemiinformasjon vi fikk fra skolen i dag. De igjen refererer smittevernoverlegen i Stavanger:

''Anbefalingen er nå at de med mistenkt pandemisk influensa skal være hjemme en uke etter at sykdommen begynte. Myndighetene overveier å endre dette til at de skal være hjemme til de har vært friske et døgn. (pandemi.no).''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har fått skriv fra skolen der det står at barnet skal holdes hjemme i syv dager ved mistanke om, eller påvisning av, svineinfluensa.

Det står også at hoste er grunn nok til mistanke om svineinfluensa, men tror nesten de fleste barna på skolen hoster i disse tider (også mine, med lett forkjølelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erfaringsutveksling

Nå er det snakk om at man skal endre tilråding til at barna skal holdes hjemme til de har vært feberfrie i et døgn. Dette iflg siste pandemiinformasjon vi fikk fra skolen i dag. De igjen refererer smittevernoverlegen i Stavanger:

''Anbefalingen er nå at de med mistenkt pandemisk influensa skal være hjemme en uke etter at sykdommen begynte. Myndighetene overveier å endre dette til at de skal være hjemme til de har vært friske et døgn. (pandemi.no).''

På pandemi står det under skoler og barnehage at andre sykdommer, enn svineinfluensa skal de holde seg hjemme en dag etter at de er symptomfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pandemi står det under skoler og barnehage at andre sykdommer, enn svineinfluensa skal de holde seg hjemme en dag etter at de er symptomfri.

Det vet jeg. :-) Men iflg vår skoles informasjon, som de har fra smittevernoverlegen, vurderes det å gi samme retningslinjer også for influensapasienter. Informasjon om dette kom i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter har vært syk siden lørdag/søndag. På forespørsel sier skolen hjemme i 8 dager etter start. Den infoen fikk jeg i går. Må forholde meg til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått skriv fra skolen der det står at barnet skal holdes hjemme i syv dager ved mistanke om, eller påvisning av, svineinfluensa.

Det står også at hoste er grunn nok til mistanke om svineinfluensa, men tror nesten de fleste barna på skolen hoster i disse tider (også mine, med lett forkjølelse).

''men tror nesten de fleste barna på skolen hoster i disse tider ''

Men det er kanskje forskjell på hoste etter en runde med feber og andre symptomer og annen hoste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''men tror nesten de fleste barna på skolen hoster i disse tider ''

Men det er kanskje forskjell på hoste etter en runde med feber og andre symptomer og annen hoste?

''Men det er kanskje forskjell på hoste etter en runde med feber og andre symptomer og annen hoste?

''

Ja, jeg snakker jo om vanlig forkjølelseshoste uten særlig feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå er det snakk om at man skal endre tilråding til at barna skal holdes hjemme til de har vært feberfrie i et døgn. Dette iflg siste pandemiinformasjon vi fikk fra skolen i dag. De igjen refererer smittevernoverlegen i Stavanger:

''Anbefalingen er nå at de med mistenkt pandemisk influensa skal være hjemme en uke etter at sykdommen begynte. Myndighetene overveier å endre dette til at de skal være hjemme til de har vært friske et døgn. (pandemi.no).''

''Myndighetene overveier å endre dette til at de skal være hjemme til de har vært friske et døgn. (pandemi.no).''

Ja, det høres mer fornuftig ut. På vår skole har vi fått instruks om at barnet skal holdes hjemme syv dager ved bare _mistanke_ om svineinfluensa - da kan det jo bli mange syvdagers i løpet av vinteren :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli hjemme minst 7 dager. Selv om feberen kanskje ikke henger med hele tiden, så blir kroppen veldig redusert.

Min datter begynte på skolen i går igjen, da var det dag 10 (pga helg). Hun var megasliten når hun kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erfaringsutveksling

Bli hjemme minst 7 dager. Selv om feberen kanskje ikke henger med hele tiden, så blir kroppen veldig redusert.

Min datter begynte på skolen i går igjen, da var det dag 10 (pga helg). Hun var megasliten når hun kom hjem.

Det tror jeg nok. Jeg ringte legekontoret mitt, og de anbefalte at jeg holdt meg hjemme i syv dager etter at jeg ble syk, selv om jeg skulle bli feberfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok. Jeg ringte legekontoret mitt, og de anbefalte at jeg holdt meg hjemme i syv dager etter at jeg ble syk, selv om jeg skulle bli feberfri.

Ja du får bare gjøre det beste utav det og takke deg selv for å være et bra medmenneske! :)

Det er så mange folk som gir blaffen og går på jobb for liksom å være så forbaska pliktoppfyllende. Yeeeey :/

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Myndighetene overveier å endre dette til at de skal være hjemme til de har vært friske et døgn. (pandemi.no).''

Ja, det høres mer fornuftig ut. På vår skole har vi fått instruks om at barnet skal holdes hjemme syv dager ved bare _mistanke_ om svineinfluensa - da kan det jo bli mange syvdagers i løpet av vinteren :/.

''da kan det jo bli mange syvdagers i løpet av vinteren :/''

Sånn er det. De fleste må jo bli hjemme på mistanke, siden ingen blir testet. Jeg klarer i hvert fall ikke å bedømme om min datter har si eller bare er forkjølet.

Og med den vaksineplanen kommunen har, kan vi vel rekke flere forkjølelser som ligner på influensa, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet du har/har hatt svineinfluensa, så skal du holde deg hjemme i 7 dager, eller lenger om du ikke er skikkelig frisk.

Er det ikke svineinfluensa skal du holde deg hjemme til du har vært symptomfri 1 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...