Gå til innhold

Svineinfluensa--"hidi se bort :)"


Gjest no nick-no name

Anbefalte innlegg

Gjest no nick-no name

Jeg lurer på om noen vet hvor lang tid det kan ta fra du er smittet til den evt bryter ut? Har hatt dette rundt meg lenge nå, men jeg er ikke blitt syk. Kanskje er jeg immun?

Jeg er jo så gammel at jeg opplevde Hong-kong syken i 1968, kanskje har jeg immunstoffer i meg fra før? Det sies jo at de som er passert 85 år har veldig liten sjanse for å få svineinfluensaen pga tidligere epedimier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inkubasjonstiden er ca. 1,9 døgn visstnok. Joda, det er helt sant selv om tallet ser helt idiotisk ut. :o) Har stått her inne med henvisning til eksterne lenker de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick-no name

Inkubasjonstiden er ca. 1,9 døgn visstnok. Joda, det er helt sant selv om tallet ser helt idiotisk ut. :o) Har stått her inne med henvisning til eksterne lenker de siste dagene.

Da er det 0,9 døgn siden den siste her ble skikkelig syk, men vi har sannsynligvis hatt dette i huset i over en uke. Ikke alle som blir like syke tydeligvis.

Men det er vel sannsynligvis denne influensaen når det er smerter i kroppen, høy feber og ikke greier å stå på beina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 0,9 døgn siden den siste her ble skikkelig syk, men vi har sannsynligvis hatt dette i huset i over en uke. Ikke alle som blir like syke tydeligvis.

Men det er vel sannsynligvis denne influensaen når det er smerter i kroppen, høy feber og ikke greier å stå på beina?

''Men det er vel sannsynligvis denne influensaen når det er smerter i kroppen, høy feber og ikke greier å stå på beina''

Utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick-no name

''Men det er vel sannsynligvis denne influensaen når det er smerter i kroppen, høy feber og ikke greier å stå på beina''

Utvilsomt.

Da går vi ut ifra det. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En til tre dager, noen ganger tar det bare noen timer før du blir smittet.

Selv har jeg hatt to i huset som har vært syke, nr to ble syk dag 2 etter førstemann begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick-no name

En til tre dager, noen ganger tar det bare noen timer før du blir smittet.

Selv har jeg hatt to i huset som har vært syke, nr to ble syk dag 2 etter førstemann begynte.

Takk, da er jeg vel kanskje ikke helt trygg enda jeg heller. Ja, ja, får nå ta ting som de kommer uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no nick-no name

Overlege Øystein Søbstad: "Jeg har ikke sett inkubasjonstid tall for store populasjone for dette viruset men du må regne 2-7 dager"

Javel, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være du er "immun". Viruset er nok veldig smittsomt, men det virker som om det ikke "biter" på enkelte.

Jeg har pleiet et av barna mine med svineinfluensaen uten å få antydning til symptomer. Før det har jeg holdt på i ukesvis med å ta i mot influensasyke til test og vurdering. Ikke blitt syk av det heller. I dag skal jeg begynne å vaksinere i stor skala og regner med å bli eksponert for hauger med folk som er i inkubasjonstiden uten å vite det.... Virker som jeg er immun, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helsearbeideren

Kan godt være du er "immun". Viruset er nok veldig smittsomt, men det virker som om det ikke "biter" på enkelte.

Jeg har pleiet et av barna mine med svineinfluensaen uten å få antydning til symptomer. Før det har jeg holdt på i ukesvis med å ta i mot influensasyke til test og vurdering. Ikke blitt syk av det heller. I dag skal jeg begynne å vaksinere i stor skala og regner med å bli eksponert for hauger med folk som er i inkubasjonstiden uten å vite det.... Virker som jeg er immun, ja.

Hvor kan man finne info om tid og sted for vaksinering der en bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man finne info om tid og sted for vaksinering der en bor?

Kommunen eller bydelens hjemmesider er et godt sted for å finne den typen lokal informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...