Gå til innhold

Karantene-tid...


janeymor

Anbefalte innlegg

Som nevnt i et annet innlegg, er jeg hjemme med 8-åringen som har influensa.. Om det er svineinfluensa eller ei vet jeg ikke, men han har høy feber, hoster og er ganske så utafor stakkars...

Jeg og mannen min hadde tenkt å fordele dagene vi skulle være hjemme. Jeg mandag og tirsdag, han onsdag og torsdag og jeg fredagen.. Jeg hoster litt, men er ellers i nokså god form (hosten sitter litt dypt i brystet men jeg har ikke feber eller en slapp).

Jeg jobber i barnehage og ringt for å snakke med kollegaene mine. De er livredde for smitte og ønsker at jeg blir hjemme hele uken... Har andre møtt tilsvarende holdninger nåe dere har sykt barn i disse dager?

Ble litt forfjamset. Nå skal det sies at en av mine kollegaer er gravid i første trimester og en annen har en mann som er i risikogruppen og ikke må bli syk...

(også postet på foreldre-småbarn forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal holde deg langt unna barnehagen der en stund nå. Tenk om du skulle smitte et stakkars barn som ender med døden? Du har et stort ansvar her. Det går ikke vanlig influensa nå. Regner med det helt sikkert er barn med astma der også. PRøv evt. å få sykemelding. Selv om du ikke smitter før du har sympptomer, kan du brått få symptomer i barnehagen og da kan du allerede ha smittet noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...