Gå til innhold

Sure og sline folk for tiden?


Gjest uvisse

Anbefalte innlegg

Jeg synes folk ser så slitne ut for tiden. Folk som vanligvis hilser gidder knapt å hilse. Er det .p.g.a alt oppstyret rundt svineinfluensaen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vankelmodig

Det er desverre pga. den elektroniske tiden vi er inne i. Nå lever folk livene sine på nettet, og vanlig høflighet og omtanke for andre har forsvunnet. Konkurransen er stor også slik at mennesker ser på alle som konkurrenter. 50-årene er desverre visket ut og vi tenker kun på oss selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sallan altså!

Det er desverre pga. den elektroniske tiden vi er inne i. Nå lever folk livene sine på nettet, og vanlig høflighet og omtanke for andre har forsvunnet. Konkurransen er stor også slik at mennesker ser på alle som konkurrenter. 50-årene er desverre visket ut og vi tenker kun på oss selv nå.

''Nå lever folk livene sine på nettet, og vanlig høflighet og omtanke for andre har forsvunnet.''

For noe vås! Hverken høflighet eller omtanke for andre er på hell.... hvorfor er det "alltid" noen som skal påstå det?

Tror ungdommer, folk flest, eller andre mennesker (pick you choice) er hverken bedre eller verre enn det de var for 20, 50 eller 100 år siden (fritt valg her også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vankelmodig

''Nå lever folk livene sine på nettet, og vanlig høflighet og omtanke for andre har forsvunnet.''

For noe vås! Hverken høflighet eller omtanke for andre er på hell.... hvorfor er det "alltid" noen som skal påstå det?

Tror ungdommer, folk flest, eller andre mennesker (pick you choice) er hverken bedre eller verre enn det de var for 20, 50 eller 100 år siden (fritt valg her også)

Jasså, så elevene bøyer og neier når de møter læreren sin nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønse-Magda

''Nå lever folk livene sine på nettet, og vanlig høflighet og omtanke for andre har forsvunnet.''

For noe vås! Hverken høflighet eller omtanke for andre er på hell.... hvorfor er det "alltid" noen som skal påstå det?

Tror ungdommer, folk flest, eller andre mennesker (pick you choice) er hverken bedre eller verre enn det de var for 20, 50 eller 100 år siden (fritt valg her også)

''For noe vås''

Nei, dette er fakta. Dagens unge er bortskjemte egoistiske drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre pga. den elektroniske tiden vi er inne i. Nå lever folk livene sine på nettet, og vanlig høflighet og omtanke for andre har forsvunnet. Konkurransen er stor også slik at mennesker ser på alle som konkurrenter. 50-årene er desverre visket ut og vi tenker kun på oss selv nå.

50-tallets høflighetskrav forsvant i god tid før Internett ble folks sosiale kontaktmedium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sallan altså!

50-tallets høflighetskrav forsvant i god tid før Internett ble folks sosiale kontaktmedium.

Her er noe som ble sagt om "dagens ungdom" for sånn ca 2500 år siden.

“Våre ungdommer elsker ingenting annet enn luksus og dovenskap. Unge menn og kvinner oppfører seg dårligere enn noen gang tidligere. De forakter alle autoriteter og viser ingen respekt for alder. Vår tids barn har blitt våre tyranner. De reiser seg ikke engang om en eldre person kommer inn i et rom, de er uforskammet mot sine foreldre og andre, de forstyrrer alle dannede samtaler mellom fornuftige mennesker, de har dårlige matvaner og er blitt til alle læreres skrekk.”

Sokrates, ca. 400 år før Kristus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten? Mange reagerer negativt på at vi går inn i denne årstiden for ikke å snakke om vinteren som er i anmarsj - folk begynner å fryse og skynder seg mer enn ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Jasså, så elevene bøyer og neier når de møter læreren sin nå

Nei, det gjør de definitivt ikke. ikke på vgs i allefall. Men de hilser alltid. Selv hilser jeg aldri på elevene mine på skolebussen når jeg tar den. Noen syns det er dødsflaut å hilse på lærern på bussen. En av elevene kommenterte det en gang og jeg forklart hvorfor. Svaret jeg fikk var at jeg syns ikke det er flaut. Neste gang jeg tok busse ropte gutten over hele busse: Hei, lærer!! Da ble jammen jeg litt småflau, men det var jo hyggelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest majas mamma

Tror det har sammenheng med flere ting. Selv merker jeg veldig godt at jeg er mere trøtt og sliten i år enn tidligere år. For min del tror jeg det til dels skyltes den dårlige sommeren og at jeg ikke fikk ladet batteriene i sola som jeg pleier. Svineinfluensaen spiller selvfølgelig også litt inn. Selv har jeg noen ekstreme klemme og kose venninner som jeg bevisst styrer litt unna, akkurat nå. Vet av erfaring at humøret kommer tilbake i desember måned med adventstemning og juleFERIEforberedelser. Så kommer det en liten downperiode igjen i januar før det lysner gjen etter vinterferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er ikke noen tvil om at jeg generelt er mer blid og imøtekommende i april og mai enn i oktober og november :/.

Mørket, kulden og forventningene om en lang, kald og mørk vinter gjør sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...